ایلام - ایرنا - مردم ایلام غروب امروز همزمان با اقصی نقاط کشور ایران در سوگ شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به اقامه عزا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غروب امروز مردم ایلام در تجمعی خودجوش سوگوار ترور ناجوانمردانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شدند.

آنها در شعارهایی چون مرگ بر اسرائیل و آمریکا خشم و انزجار خود را از جنایت دیروز رژیم صهیونیستی در بمباران مقر حزب الله در ضاحیه لبنان نشان دادند و خواستار انتقام این جنایت خونین و نابخشودنی شدند و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت این ضایعه دردناک گفت: سید حسن نصرالله بازوی قدرتمند شیعیان لبنان و حامی مردم غزه و یاور ایران اسلامی بود که توسط اشقیا مزد سال ها مجاهدت خود را با شهادت گرفت.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار افزود: جنایتکاری و شقاوت اسرائیل در حق مردم لبنان و فلسطین به اوج خود رسیده است و نباید این ظلم های آشکار بی پاسخ بماند.

وی اظهار کرد: موج خونخواهی از اسرائیل دنیا را فرا گرفته است و با بدون شک ریشه این رژیم منحوس با ترور سیدی از سلاله رسول اکرم(ص) از بیخ کنده می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار سکوت سران عرب و مسلمانان منطقه را عاملی برای تقویت خوی وحشیگری اسرائیل دانست و تاکید کرد: وظیفه همه مسلمانان و آزادی خواهان و آزاداندیشان جهان دفاع از حق مشروع مردم فلسطین و لبنان است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل با استفاده از سلاح های کشتارجمعی آمریکا دست به جنایت علیه مردم فلسطین و لبنان زده است، یادآور شد: زمینه نابودی این رژیم متخاصم و متجاوز فراهم شده است و به زودی شاهد نصرت و پیروزی جبهه حق و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، این تجمع با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در پیاده راه آیت الله طالقانی در هسته مرکزی شهر ایلام برگزار شد.

در این مراسم مردم پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و جنبش حزب الله و نیز تصاویری از شهدای مقاومت را در دست داشتند.

در پی جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مقر حزب الله در ضاحیه لبنان سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب و جمعی دیگر از مسئولان حزب الله به درجه رفیع شهادت رسیدند.