تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ملت فلسطین با شهادت وی پشتوانه و حامی بزرگی را از دست دادند اما اطمینان داریم که برادران مجاهد سید در حزب‌الله راه او را ادامه خواهند داد و پرچم مقاومت را ان شاالله در بیت المقدس برافراشته خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه العهد عراق، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پیامی اظهار داشت: شهادت رهبر مقاومت و نماد بزرگ آن سید حسن نصرالله را به امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم.

النخاله گفت: در حالی که مقاومت فلسطین با سید حسن نصرالله وداع می‌کند، می‌داند که پشتوانه بزرگ خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: مقاومت فلسطین یاد و خاطره سید نصرالله را گرامی می دارد و به دستاوردهای بزرگ او در دوران رهبری برجسته وی در مقاومت لبنان و منطقه وفادار خواهد ماند.

النخاله ادامه داد: ما اطمینان داریم که برادران مجاهد سید حسن نصرالله در حزب‌الله راه او را ادامه خواهند داد و پرچم مقاومت را ان شاالله در بیت المقدس برافراشته خواهند کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه خانه‌های مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت (منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان) با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها