تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: کمیته فنی در حال بررسی شرایط و انتخاب کادر فنی است و بعد از جمع‌بندی نهایی این موضوع اعلام خواهد شد.

ناصر رسولی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از اعزام هانیه رستمیان به رقابت‌های تیراندازی برترین‌های جهان خبر داد و اظهار داشت: این بانوی ملی‌پوش کشورمان برای سومین‌سال پیاپی در این رویداد شرکت خواهد کرد که این نشان از ظرفیت‌های بالای اوست.

وی ادامه داد:‌ حضور هانیه رستمیان در این مسابقات یک پیام دارد و آن این است که تیراندازی ایران از ظرفیت‌های خوبی بهره می‌برد، عملکرد او و حضورش در فینال‌های مختلف باعث شده در رنکینگ جهانی جایگاه مناسبی داشته باشد و برای همین است که او به چنین رویداد مهمی دعوت می‌شود. البته در ایران تیراندازان بسیار خوبی داریم که آنها نیز در تلاش هستند تا جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقا بخشند.

دبیر فدراسیون تیراندازی به برگزاری رقابت‌هایی تحت عنوان جام‌دوستی در ایران اشاره کرد و گفت: مکاتبات برگزاری این رویداد با فدراسیون آسیا و جهانی انجام و برای تیم‌های آسیایی و اروپایی نیز دعوت‌نامه ارسال شده است. با توجه به این که هوا رو به سردی می‌رود این رقابت‌ها در اهداف پروازی برگزار نخواهد شد اما در رشته‌های تفنگ و تپانچه میزبان نفرات و تیم‌های شرکت کننده خواهیم بود.

رسولی ادامه داد: در نظر داریم این مسابقات را به صورت آزاد برگزار کنیم، البته این موضوع بستگی به استقبال تیم‌های شرکت کننده دارد و اگر استقبال خوبی شود این احتمال وجود دارد که مجبور به تفکیک شویم و در رده‌های مختلف برگزار کنیم. نکته مهم این است که میزبانی چنین رویدادی یک فرصت برای قهرمانان ما است و آنها می‌توانند با رقبای خارجی خود در خاک کشورمان مسابقه بدهند.

وی در مورد شرایط تیم‌های ملی و پایان قرارداد کادر فنی خاطر نشان کرد: قرارداد مربیان ما تا پایان المپیک بود، در حال حاضر کمیته فنی در حال بررسی همه شرایط و جوانب است تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند. بدون شک بعد از رسیدن به تصمیم‌نهایی این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی است رقابت‌ برترین‌های تپانچه از ۲۳مهرماه در شرایطی به میزبانی هند آغاز می‌شود که ۳ تیرانداز اول المپیک و ۹ ورزشکار برتر رنکینگ جهانی در آن حضور خواهند یافت. هانیه رستمیان قرار است در تپانچه ۲۵ متر به مصاف رقبای خود برود.