تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پویایی و تقویت جبهه مقاومت در برابر اسراییل غاصب با شهادت عجین شده است و این مسیر توقف ندارد.

علی جعفری آذر عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب الله لبنان، افزود: این شهادت ضایعه ای بزرگ و غیر قابل جبران برای جبهه مقاومت و مسلمانان آزادی خواه جهان است اما خون مطهر شهدا همواره ضامن تداوم و برکت حرکت های ضد ظلم و ستم در طول تاریخ بوده است.

وی، ترور نصرالله را نشانه ای آشکار از خوی ددمنشی و جتایتکارانه رژیم اسرائیل دانست و اظهار کرد: این رژیم با گستاخی تمام به هیچ اصول و قواعد بین المللی پایبند نبوده و در سکوت مجامع جهانی به حمایت هایش تداوم می دهد.

جعفری آذر، سابقه ۷۰ ساله مبارزات علیه رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و یادآورشد: نهضتی با این قدمت که با انقلاب اسلامی تقویت شد ، هرگز با شهادت فرماندهاتش متوقف نمی شود.

وی با تاکید بر این‌که شهادت سید حسن نصرالله خللی در اهداف حزب الله ایجاد نمی کند، ادامه داد: این شهادت ها باعث تقویت و صلابت هر چه بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد.

جعفری آذر از نصرالله به عنوان فرماندهی دلیر و مجاهدی نستوه یاد کرد که طی ۳۲ سال با اقتدار حزب الله را با قدرت رهبری کرد.

به گفته وی سابقه تاریخی نشان داده است که جایگزین هایی که پس از شهادت فرماندهان پیشین وارد عرصه می شوند، با قدرت تر از قبل مسیر مبارزه را راهبری می کنند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: شهادت حسن نصرالله برای اسرائیل گران تمام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.