کرمان - ایرنا - سالن سینما هنر رفسنجان در مجموعه خجسته آگاه با ظرفیت ۲۰۲ صندلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شامگاه شنبه در این آیین اظهار کرد: سینما از جمله تفریحات سالم است و خانواده ها با دیدن فیلم های اکران شده در این سالن ها می توانند اوقات فراغت خود را بگذرانند.

محسن روحی افزود: یکی از نکاتی که قرار بود در دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی به کرمان محقق شود، مقدمات ایجاد سینما در شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما بود که اتفاق نیفتاد و امیدواریم در دولت فعلی این امر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فقر سینما به شدت احساس می شود، بیان کرد: سینمای مدرن یکی از ضروریات استان کرمان است.

روحی تصریح کرد: اگرچه ساخت سینما وظیفه دولت نیست، اما می تواند تسهیلاتی فراهم کند تا با کمک بخش خصوصی و مجموعه های تجاری در کرمان، مجموعه های سینمایی ایجاد شود، کما اینکه مشهد مقدس، تهران و شیراز از جمله شهرهای دارای پردیس سینمایی و مجموعه های سینمایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این پردیس های سینمایی در کرمان ایجاد و دولت هم در باب تسهیلات و تجهیزات کمک کند.

روحی گفت: سال گذشته در دهه فجر سالن سینمای بم را ۲۰ سال بعد از زلزله سال ۸۲ افتتاح کردیم که گرچه مایه خوشحالی است ، اما جوانان ۲۰ ساله ای در بم داریم که سینما نداشتند و این زجرآور بود.

وی افزود: امیدواریم توجه دولت به حوزه فرهنگ و هنر در بخش های مختلف اعم از سینما و حمایت از کارگردانان و تهیه کنندگان سینمایی، مستندسازان و هنرمندان سینمایی جدی باشد تا بیشترین استفاده برای بیان ارزش ها و آداب و رسوم هر منطقه که نیازمند آن هستیم را ببریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: مجموعه خجسته آگاه نزدیک به سه سال بود پیگیر اخذ مجوز بود و در حال حاضر این مجوز صادر شده و سینما هنر رفسنجان هم به چرخه صنعت سینماهای کشور راه یافت.

سید محسن سجادی افزود: این سینما با کمک بخش خصوصی ساخته شده و دارای ظرفیت ۲۰۲ صندلی است، ضمن اینکه فروش بلیط و اکران فیلم در آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: سالن سینمای امین رفسنجان هم با ظرفیت ۱۴۰ صندلی از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۹ هزار نفر بلیط خریداری و فیلم های اکران شده در این سینما را تماشا کردند.

امشب در سالن سینما هنر رفسنجان فیلم قلب رقه اکران و عموم مردم به طور آزاد به تماشای آن نشستند.

بزرگترین خانه خشتی جهان میزبان سومین جشن ملی مهر سینمای ایران 

امروز همچنین سومین جشن ملی مهر سینمای ایران به میزبانی رفسنجان و در مجموعه تاریخی خانه حاج آقا علی همزمان با ۳۱ استان در کشور برگزار شد.

 این رویداد به منظور تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه سینما برگزار شد؛ فرصتی برای تجلیل از کسانی بود که در عرصه سینما فعالیت کرده‌اند اما کمتر دیده شده‌اند. در این مراسم، از هنرمندان و فعالان سینمایی استان کرمان و شهرستان رفسنجان به ترتیب اسامی زیر تقدیر به عمل آمد و برنامه‌های متنوعی نیز اجرا شد.

در سومین جشن مهر سینمای ایران از هنرمندان برجسته کرمان و رفسنجان اعم از امید میرزایی تدوینگر و کارگردان،حسن اسدی فیلمساز انیمیشن، سامان مهدوی آهنگساز فیلم، علی نفیسی بازیگر، عباس حسین‌زاده و حسام حسینی فیلمساز فیلم کوتاه، یادمان محمود بهمنی مدیر موثر در راه‌اندازی شبکه کرمان در سال ۱۳۷۹ و فرید فیروززاده متولد ۱۳۳۶ بندرعباس تصویربردار،حمید نکویی مدرس پیشکسوت رفسنجان،سید محمدرضا حسینی کرمانی بازیگر پیشکسوت ،محمد خلیلی مدرس و تنوین گر،رضا فهیمی مدرس و فیلمساز، رضا حسنی رنجبر فیلمساز جوان و مریم ماهانی بازیگر زن شهرستان رفسنجان به ترتیب تقدیر شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: رویداد مهر سینمای ایران در حقیقت مربوط به جامعه هنری و سینمایی و مربوط به همه هنرمندان اعم از منتقدان و پژوهشگران در صنوف مختلف سینمایی است.
وحید محمدی با بیان اینکه این رویداد برای همدلی هر چه بیشتر جامعه هنری و سینمایی ایران برگزار شد، افزود: این رویداد را در سال ۱۴۰۱ با محوریت سینمایی انیمیشن در استان کرمان برگزار کردیم و در سال گذشته هم در حوزه تولیدات سینمایی برگزار شد و امسال هم تصمیم گرفتیم به شهرستان ها بیاییم که قرعه به نام رفسنجان درآمد.