نوشهر - ایرنا - رئیس پلیس راه مازندران گفت : محور کندوان فردا - یکشنبه - حوالی ساعت ۲ بامداد تا ساعت ۱۵ عصر به منظور عبور عشایر و دام ها با اعمال محدودیت های ترافیکی بسته می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ یدالله جهان تاب شنبه شب افزود : در این بازه زمانی رانندگانی که قصد گذر از این محور را دارند می توانند از محورهای جایگزین سوادکوه و هراز تردد کنند.

همه ساله در فصل پاییز مراتع ییلاقی مازندران به روی دام های سبک و سنگین دامداران سنتی گشوده می شود تا بتوانند دام هایشان را در این مناطق تعلیف کنند.

دامداران برای رسیدن به مرتعی پر از علوفه که دستکم هشت ماه دست نخورده باقی مانده است مجبورند در بسیاری از مناطق گله‌هایشان را از حاشیه و گاهی مسیر اصلی جاده عبور دهند.

مراتع مناطق ییلاقی همه ساله در فصل بهار پس از رشد کافی گیاهان در اواخر ماه اردیبهشت یا اوایل خرداد بر روی دامداران گشوده می شود و زمان آغاز چرای دام ها در این مراتع هم بر اساس پروانه چرای دامداران، شرایط رویش گیاهی منطقه و همچنین تغییرات جوی و آمادگی مراتع بنا به تشخیص اداره منابع طبیعی و هماهنگی با دامداران تعیین می شود.

امسال دامداران و عشایر دام هایشان را در بیستم خرداد ماه با هماهنگی های بعمل آمده فراجا و راهداری و حمل و نقل جاده ای از مناطق قشلاقی به مناطق کوهستانی دام هایشان را از این محور عبور دادند.
محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس قرار دارد.