یاسوج- ایرنا- نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و ادامه داد: جبهه کفر و استکبار و خون آشام‌های رژیم صهیونیستی بدانند راه او پایدار خواهد ماند و فردا هزاران حسن نصرالله در آسمان مقاومت، چون ستاره‌ای خواهد درخشید.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی شنبه شب در این پیام آورده است: گوارا باد بر سید مقاومت و ایثار این شهادت در راه خداوند متعال، به حقیقت مردانی، چون سید حسن نصرالله برای ایثار و شهادت آفریده شده بودند، او رمز عزت و شرف لبنان و نماد شرف و کرامت شیعه و پیروان مکتب امیرالمومنین در قرن ۲۱ میلادی بود.

وی در این پیام آورده شده است: ۳۰ سال زندگی همراه با دغدغه دین و دینداران امری نیست که بتوان از آن ساده گذشت، این دغدغه نو حیات مادی انسان را متفاوت با دیگران قرار می‌دهد و حقیقتاً انسانی متفاوت بود.

همچنین تاکید شده است: اینک ارث او پیام‌ها و خطابه‌های روحبخش اوست که فرزندانی را در لبنان تربیت کرد که به نام حزب الله، اما آبروی حزب الله اند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این پیام آورده است: معلم ایثار و شهادت بود و چه فرماندهانی را تربیت و همراه فرزند عزیزش به امام عصر ارواحنا له الفدا تقدیم کرد. هماره اقتدایش به رهبر مقاومت مقام معظم رهبری را افتخار خود می‌دانست.

در پایان این پیام آمده است: جبهه کفر و استکبار و خون آشام‌های رژیم صهیونیستی بدانند راه او پایدار خواهد ماند و اگر یک حسن نصرالله را کشتند فردا هزاران حسن نصرالله در آسمان مقاومت، چون ستاره‌ای خواهد درخشید. انشاالله شهادت او راه برای قهر و غلبه و پیروزی بر اسرائیلیان خبیث را بازگرداند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.