لندن- ایرنا- سفیر پیشین انگلیس در سوریه در واکنش به ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد: هر کس برای مهار اسرائیل به غرب امید بسته، نادان است.

پیتر فورد که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ میلادی سفیر انگلیس در دمشق بود، روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در لندن، گفت: خاورمیانه بهترین دولتمرد خود را از دست داد. به لطف سید حسن نصرالله، لبنان پس از جنگ داخلی طولانی خود از ثبات برخوردار بود، داعش در سوریه شکست خورد و بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ صلح در امتداد مرز لبنان با اسرائیل حاکم شد.

وی هشدار داد: همه این دستاوردها اکنون می‌تواند در خطر باشد و ممکن است حتی هدف اصلی ترور وی، بی ثبات کردن لبنان بوده باشد.

این دیپلمات پیشین انگلیس، حفظ دستاوردهای شهید نصرالله و خنثی کردن تلاش‌ها برای بازگشت لبنان به سه دهه قبل را ضروری توصیف کرد و گفت: اکنون این باید اولویت مقاومت باشد، نه انتقام یا اقدام تلافی‌جویانه که معنای استراتژیک چندانی ندارد.

وی افزود: قدرت‌های غربی اسرائیل را در این مسیر جنایت‌بار تشویق و ابزار آن فراهم کردند بنابراین هر کس برای مهار اسرائیل به غرب امید بسته، نادان است. هیچ چیزی برای مهار اسرائیل جز ترس از قدرت نظامی حزب الله وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ۶ مهرماه در جریان حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

حزب‌الله این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها شده‌اند.