تهران- ایرنا- هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه دبیرکل حزب‌الله لبنان شخصیت مهمی در منطقه بود، تاکید کرد: یافتن جایگزینی برای سید حسن نصرالله امر دشواری است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه سراسری تلویزیون این کشور گفت که تنها ۱۰ روز پس از آغاز جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی با دبیرکل حزب الله در لبنان ملاقات کرده بود.

هاکان فیدان با بیان اینکه دبیرکل حزب‌الله لبنان شخصیت مهمی بود که هم برای ایران و هم برای حزب‌الله اهمیت زیادی داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل یافتن جایگزنی برای سید حسن نصرالله امر دشواری است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به بی‌ثباتی به وجود آمده در لبنان، هشدار داد: در (رژیم) اسرائیل افرادی از جمله خود بنیامین نتانیاهو هستند که بعد از غزه به دنبال گسترش جنگ به لبنان هستند.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.