شیراز - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه کشت چغندر قند پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار۸۰ تن باشد و کشت این محصول با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته به یک هزارو ۳۰۰ هکتار برسد.

فرهمند آقایی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی کشت می‌شود و خرید آن تضمینی است و پیش‌بینی می‌شود سطح آن نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون ادامه داد: کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون در بخش مرکزی، بالاده، فامور و شاپور است و به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون دلایل افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در سال جاری را افزایش قیمت خرید محصول تولیدشده دانست و گفت: تشکیل جلسات توجیهی و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانه‌های طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت‌فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان از دیگر دلایل افزایش قیمت‌ این محصول به شمار می‌رود.

کازرون در ۱۴۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.