تهران- ایرنا- مجلس شورای اسلامی در پی شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سیاه پوش شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دیروز خبری مهم از ضاحیه جنوبی بیروت دنیا را تکان داد و در صدر اخبار جهان قرار گرفت خبر به این عنوان بود : سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسید.

همه کسانی که دلشان با مردم فلسطین بوده و هست برای شهادت سید مقاومت اشک ماتم ریختند، پیام های مهم و مختلفی از رهبران و آزادیخواهان جهان صادر شد. مقام معظم رهبری نیز در پیامی مهم اینگونه بیان کردند که سید مقاومت، یک شخصیت نبود، یک راه و یک مکتب بود و به راستی این بهترین پیام در وصف مقام شامخ سید حسن نصرالله است.

امروز مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سید حسن نصرالله حال و هوای دیگری داشت در ساختمان بیرونی مجلس پرچم‌های سیاه و حزب‌الله لبنان نصب شده است و در راهروی پارلمان نیز تصویری همراه با لبخند از سیدحسن نصرالله همه نگاه‌ها را به خود جلب می کرد.

امروز جایگاه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با کتیبه سید الشهدا(ع) سیاه پوش شد و پنج عدد چفیه که نماد مقاومت است بر روی پارچه سیاه به یاد سید مقاومت پهن شده است.

در مقابل سخنگاه دو گلدان سیاه رنگ با گل های سفید و تصویری از سید حسن نصرالله و پرچم زرد رنگ حزب الله قرار دارد، اکثریت نمایندگان در سوگ سید مقاومت پیراهن سیاه بر تن کرده اند.

فتح الله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ لباس نظامی حزب الله را پوشیده است، وی گفت این لباس را در زمان ماموریتم در لبنان از سید حسن نصرالله  هدیه گرفتم و امروز به یاد سردار مقاومت این لباس را پوشیدم بر روی پیراهنش لبیک یا زینب و یالثارات حسین نقش بسته بود.

در مجلس فضای غم و اندوه حاکم بود. محمد باقر قالیباف با حالتی حزن آلود نطق پیش از دستور را به یاد سید حسن نصرالله آغاز کرد و در پایان نطق، نمایندگان جلوی سخنگاه آمدند و علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار سر دادند.

«لبیک یا نصرالله» و «حسین، حسین، شعار ماست، شهادت افتخار ماست» از دیگر شعارهای نمایندگان بود.