اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: جبهه مقاومت با تدبیر شهید «سید حسن نصرالله» خواب را از چشمان ناپاک استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ربود و امروز نیز شهادت این مجاهد نستوه درخت مقاومت را پربارتر و تنومندتر می‌کند. 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، رضا امیری مقدم طی پیامی به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عروج آسمانی سید مقاومت شهید سرفراز و با فضیلت سید حسن نصرالله که تمام عمر خود را عاشقانه، حکیمانه و متواضعانه وقف خدمت به این جبهه و آزادی قدس شریف کرد، را به همه مسلمانان به ویژه مردم شریف لبنان و دوستداران این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر تبریک و تسلیت عرض می گوییم.

وی افزود: بدون شک شهادت با پرچم مقاومت و جهاد، در مسیر آرمان بزرگ اسلامی و به دست شقی ترین دشمنان اسلام و مسلمین، گرانبهاترین هدیه و نعمتی است که خداوند بزرگ در پایان یک عمر مجاهدت و ایستادگی در مسیر دفاع از حق و آزادی به ایشان اعطا کرد.

امیری مقدم اظهار داشت: امروز که این رهبر بزرگ جهان اسلام با سرافرازی به دیدار معبود خود و یارانش می شتابد، نهالی که با تدبیر او به جبهه ای وسیع برای مقاومت و دفاع از مظلومان جهان تبدیل شده است، خواب آرام را از چشمان ناپاک استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی خواهد ربود.

وی تاکید کرد: اگرچه ما امروز داغدار فراق این شهید والامقام هستیم اما از عمق جان باور داریم که شهادت در راه خداوند کامل ترین پاداش این مجاهد نستوه است و مبارکش باد.

سفیر ایران در پاکستان گفت: خون پاک شهید سید حسن نصرالله همچنان روشنی بخش راه مجاهدان فی سبیل الله و استحکام بخش درخت تنومند مقاومتی است که آوازه اش تمام دنیا را مسحور خود کرده است.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای، شهادت دبیرکل حزب الله را تایید کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و در آن از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.