سمنان - ایرنا - رییس مرکزپیش بینی ودبیرکمیته پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی سمنان گفت: ارتفاعات و نواحی کوهستانی این استان با بارش نخستین برف پاییزی سفیدپوش شد.

نادیا میرشجاع روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان سمنان به ویژه شهرستان مهدیشهر خفیف بود و بارشی در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت نشد.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی در استان سمنان امروز تا اوایل وقت فردا در غالب نقاط به ویژه درارتفاعات و نواحی شمالی استان به طور رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، باد شدید و تندبادهای لحظه ای، کاهش محسوس دمای هوا اداه دارد.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوای استان سمنان از فردا نهم مهر تا چهارشنبه روند افزایشی دارد و هوا تا حدود ۱۰ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.

رییس مرکز پیش بینی ودبیرکمیته پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی سمنان گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۴ و ۲۱ درجه سانتیگراد بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.