تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: بی‌شک مکتبی که سید حسن نصرالله، این مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، بنیان نهاده است، نه تنها با شهادت وی از بین نخواهد رفت، بلکه به برکت خون پاک او و یارانش، مستحکم‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن پیام علیرضا کاظمی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است: بسم رب الشهدا و الصدیقین«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً»«ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.»

در ادامه این پیام آمده است: جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی درکشتار مذبوحانه و موشک باران وحشیانه غزه و لبنان و به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله؛ این مجاهد نستوه و شخصیت وارسته و اسطوره مقاومت که سراسر عمر پربرکت خود را در راه مجاهدت و دفاع از مردم بی‌پناه و مبارزه با استکبار گذراند، اوج استیصال، رذالت و خوی پلید و منفور رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی را به جهانیان نمایان و قلب مسلمانان و آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن محکوم کردن اقدام ددمنشانه رژیم منحوس اسرائیل در ترور ناجوانمردانه‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در ضاحیه‌ بیروت، از پیشگاه خداوند سبحان، برای این پرچمدار محور مقاومت و همرزمان شهیدش، علوّ درجات را مسالت کرد.

کاظمی یادآورشد: بی‌شک مکتبی که سید حسن نصرالله، این مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، بنیان نهاده است، نه تنها با شهادت وی از بین نخواهد رفت، بلکه به برکت خون پاک او و یارانش، مستحکم‌تر از گذشته ادامه یافته و آرمان آزادی، آزادگی و آزادیخواهی مسلمانان جهان، تا نابودی کامل رژیم سفاک اسرائیل، در اندیشه جوانان مبارز و حق طلب خواهد درخشید.

ما دانش آموزان با ابزار علم و عمل و تقوا و تبیین، میدان دار این نبرد خواهیم بود

همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ، همزمان با ترور وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و شهادت سید شهید حسن نصرالله ؛ جمعی از دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بیانیه ای بدین شرح ضمن محکومیت این اقدام، بر ادامه راه این شهیدان تاکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است: رژیم غاصب و جنایت‌پیشه صهیونیستی که در آستانه سقوط قرار دارد، پس از سال‌ها جنایت و ستم با پشتیبانی آمریکا و سکوت نهادهای بین‌المللی، بار دیگر دست به جنایتی شنیع زد و رهبر شجاع مقاومت، سید بزرگوار حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند. اما این رژیم غافل است که خون شهدا درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند و مبارزه حق علیه باطل با اراده‌ای استوارتر ادامه خواهد یافت.

این بیانیه افزوده است: ما دانش آموزان با ابزار علم و عمل و تقوا و تبیین، میدان‌دار این نبرد خواهیم بود و به گوش عالمیان این را می‌رسانیم که با شهادت سرداران مقاومت این مکتب حسینی تضعیف نخواهد شد.

بیانیه تاکید کرده است: ما اعضای قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آمادگی داریم تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و در هر عرصه‌ای که ایشان فرمان دهند، از آرمان‌های حق و عدالت دفاع کنیم و یقین داریم که خون‌های پاک شهدا، به فتح قدس و پیروزی کامل جبهه مقاومت منجر خواهد شد.

در پایان بیانیه یادآورشده است: قسم به وعده الله پیروزی با جبهه حق است؛ هیچ تلاطمی ما را از میدان جهاد حذف نکرده و نخواهد کرد که ما سوار بر کشتی حسین بن علی (ع) هستیم و به اذن الله به زودی در قدس شریف و آزاده به رهبری امام امت نماز اقامه خواهیم کرد.

مجمع عالی بسیج دانش آموزی کشور نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت آورده است: مجاهد بزرگ و پرچمدار مقاومت در منطقه عالمی وارسته و سیاستمداری آگاه، جناب سید حسن نصرالله به پاس سال ها مجاهدت و جهاد فی سبیل الله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه بیانیه آمده است: کسی که سال ها در راه دفاع از مظلومان فلسطین و لبنان دست از تلاش برنداشت و در همین راه به وصال حضرت حق رسید. جهان اسلام شخصیتی کم نظیر و مجاهدی بزرگ را از دست داد. شخصی که سال ها با تدابیر خود رژیم جعلی اسرائیل را عرصه های گوناگون ناکام گذاشته بود.

مجمع عالی بسیج دانش آموزی کشور در بخش دیگری از بیانیه تاکید کرده است: درایت این شهید بزرگوار پایه گذار روندی در لبنان بود که با شهادت او از بین نخواهد رفت و حتما به برکت خون این شهید عزیز مستحکم تر خواهد شد و شاهد ضربات سهمگین تر بر پیکره نیمه جان و فرتوت و فرسوده رژیم صهیون خواهد زد.

در ادامه بیانیه یادآورشده است: دشمن صهیونی با خیال باطل اینکه با شهادت سید عزیز مقاومت را در هم شکسته است دست به این جنایت زد اما آنها هیچ گاه به این اوهام خود دست نخواهند یافت، چرا که سید مقاومت یک شخص نیست بلکه یک مکتب و تفکر است که همچنان ادامه خواهد داشت.

بیانیه آورده اسـت: ما دانش آموزان ایران اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و امت اسلامی و جبهه مقاومت اعلام می‌کنیم خواهان گرفتن انتقامی سخت از دشمن صهیونی هستیم همچنین آماده هستیم تا در صورت صلاح دید مسئولان امر همچون حسین فهمیده ها در میدان نبرد حاضر شده و به حول و قوه الهی زمین را از لوث وجود این جرثومه فساد پاک کنیم.