تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نماز جمعه روز گذشته تهران نشان داد جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی، همچنان به نیروی عظیم مردمی متکی است و وفاق ملی را به رخ جهانیان کشیدند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: یکی از جلوه مهم و ارزشمند نماز جمعه روز گذشته، حضور میلیونی مردم تهران برای بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب بود تا نشان دهند جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی و تسلیحاتی به قدرت عظیم مردمی همچنان متکی است و به نوعی وفاق ملی را به رخ جهانیان کشیدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خطبه‌های ارزشمند خود به مسائل و محورهای مختلفی اشاره فرمودند که از آن جمله شهادت سیدسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بود. چرا که شهید نصرالله سهم فوق العاده‌ای در شکل گیری امروز جریان مقاومت به ویژه مقاومت لبنان ایفا کرد و رهبر بی بدیل برای حزب الله محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جای خالی شهیدنصرالله قطعا در ادامه راه جبهه مقاومت حس خواهد شد، تاکید کرد: اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پیش از این نیز شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیدعباس موسوی و دیگران را جبهه مقاومت از دست داد ولی جبهه مقاومت ناامید و پریشان نشد و در مسیر مبارزه تردید نکرد. بلکه بر تلاش و توان خود افزود و همبستگی خود را دوچندان کرد.

مکتب و آرمان جبهه مقاومت با شهادت افراد تغییر نخواهد کرد

طغیانی با بیان اینکه جبهه مقاومت یک جریان و یک مکتب است و راه این مکتب به رغم نبود شهید نصرالله، ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: این مکتب و آرمانی که در جبهه مقاومت است، با شهادت افراد تغییر نخواهد کرد و قطعا شخصیت های موثرتر راه شهیدنصرالله را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به پاسخ قاطع نیروهای مسلح کشور به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شهید هینه در تهران در حالی که مبهمان جمهوری اسلامی بود ترور شد و سردار نیلفروشان نیز با اقدام صهیونیست‌ها همراه با سیدحسن نصرالله به شهادت رسیدند که در این شرایط پاسخ ایران قطعی به نظر می‌رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز در پاسخ به این اقدامات جنون آمیز صهیونیست‌ها، با درهم کوبیدن مواضع نظامی رژیم صهیونیستی پاسخ قاطعی به جنایات این رژیم دادند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند، اقدام درخشان نیروهای مسلح کاملاً قانونی و مشروع بود.

طغیانی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیست نه تعلل کردند و نه شتاب زده وارد عمل شدند. بلکه طبق نظر تصمیم گیران نظامی و سیاسی و به صورت منطقی این اقدام انجام شد.

پاسخ بعدی ایران به حماقت احتمالی صهیونیست‌ها سخت‌تر خواهد بود

وی با بیان اینکه در صورت تکرار حماقت رژیم صهیونیستی در قبال ایران، پاسخ بعدی جمهوری اسلامی سهمگین‌تر و سخت‌ترخواهد بود، خاطرنشان کرد: به برکت خون این شهیدان، جبهه مقاومت استحکام بیشتر خواهد یافت و ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی، کوبنده‌تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا دستور ترور سیدحسن نصرالله را صادر کرد که منجر به شهادت ایشان پس از ۳۲ سال مسوولیت دبیرکلی حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان مستشار سپاه در لبنان شد.

برهمین اساس در نماز جمعه روز گذشته تهران که به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان به این موضوع اشاره فرمودند که تکیه‌ آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. برهمین اساس هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیّت است.