تهران- ایرنا- دو تحلیلگر عرب از ترور دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان خسران بزرگ یاد کردند و گفتند که اکنون دیگر زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت است؛ موضوعی که سبب تقویت اعتماد به نفس محور مقاومت خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره مصر گفت: ترور «سید حسن نصرالله» به دست دشمن اسرائیلی، خسران بزرگی نه تنها برای حزب الله، بلکه برای کل لبنان، ملت و محور مقاومت و همه افراد شریف در جهان عرب و اسلام است.

وی افزود: مقاومت ضربه بسیار بزرگی خورده و باید خیلی سریع در این برهه حساس و سرنوشت ساز، صفوف خود را سروسامان دهد. انتظار داریم که حزب الله این شوک را پشت سر بگذارد و اوضاع را خیلی سریع با ثبات کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: حالا زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت است و این سبب تقویت اعتماد به نفس محور مقاومت خواهد شد.

نافعه تصریح کرد: مقاومت تداوم خواهد داشت، گرچه به طور موقت مشکلاتی برایش ایجاد شده، اما ماندگار است. حسن نصرالله نقش خود را به خوبی و به شکل عالی ایفا کرد، حزب الله و محور مقاومت از این توان برخوردار است که رهبری جدید با توانمندی بالا برای برعهده گرفتن مسئولیت در مرحله آتی را داشته باشد.

همچنین«عبدالجبار سعید» نائب رئیس هیات علمای فلسطین در خارج گفت: جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی فقط لبنان را هدف قرار نداده، بلکه امت اسلامی را به ویژه در سایه همسویی و مواضع خفت بار برخی رژیم های عربی هدف قرار می دهند.

وی افزود: ترور حسن نصرالله و برخی فرماندهان حزب الله به سبب موضع آنها در حمایت از غزه بود و دلیل دیگری نداشت. هدف، شکست اراده امت اسلامی بود، نه لبنان یا حزب خاصی. دشمن به یاری خداوند و به دست رزمندگان که طعم شکست را به دشمن خواهند چشاند، ناامید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.