سبزوار- ایرنا - یک طرح راه روستایی ششتمد با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و مشکلات رفت و آمد ساکنان چند روستا به مرکز این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی برطرف شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ششتمد روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح عمرانی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور فرماندار، امام جمعه و برخی مسوولان محلی ششتمد صورت گرفت، گفت: این طرح راه روستایی با عنوان آسفالت "جاده طزرق - کیذور" به طول ۳.۵ کیلومتر با مشارکت بسیج سازندگی سپاه و دهیاری روستای کیذور با حمایت فرمانداری و بخشداری مرکزی ششتمد اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار علی‌اصغر فاتحی افزود: این طرح با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به ثمر نشسته که ۴۵ میلیارد ریال آن توسط بسیج سازندگی و ۱۵ میلیارد ریال از طریق دهیاری تامین شده است.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های شهرستان ششتمد مسیر رفت وآمد ساکنان چند روستای دهستان «بیهق» به مرکز شهرستان بود که این موضوع در سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به شهرستان مطرح شد اما در ردیف طرح های اداره راهداری قرار نگرفت و برای اجرای آن اعتبار دولتی منظور نشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ششتمد گفت: درخواست اجرای طرح مورد نظر از طریق بسیج سازندگی پیگیری و بدین منظور ۲۰۷ تن قیر تهاتری جذب و این طرح به طول ۳.۵ کیلومتر در حجم ۲۱ هزار مترمربع به اجرا درآمد.

سرهنگ فاتحی افزود: البته هنوز برخی نشانه ها و علایم راهنمایی و رانندگی جاده، ابنیه و آبروهای آن اجرا نشده که رفع این کاستی ها از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار پیگیری می شود.

وی گفت: راههای روستایی خاکی دیگری در شهرستان ششتمد وجود دارد که تلاش می شود با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج سازندگی نسبت به بهسازی و آسفالت آنها اقدام شود.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری مشهد و حد فاصل شهرستان های سبزوار و بردسکن قرار دارد.