تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی به اتحاد مسلمانان جهان، ضعف صهیونیست‌ها و نزدیک شدن به سقوط آنها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه - هشتم مهرماه - مجلس شورای اسلامی، نمایندگان حاضر در صحن علنی در سخنانی به ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان دادند.

رژیم صهیونیستی در دریای خون غرق خواهد شد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در این باره گفت: این اقدام نشانگر ضعف جنایتکاران صهیونیست است که حیات خود را در خونریزی و دریای خون می دانند.

وی تاکید کرد: این رژیم بداند در این دریای خون غرق خواهد شد و آمریکا که دستش در این جنایت هولناک هویدا است بداند مقاومت یک تفکر است و با حذف مجاهدان و شهادت آن ها نمی توان تفکر را از بین برد.

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس در این باره تصریح کرد: مقاومت اسلامی لبنان و سایر ارکان مقاومت می‌دانند چگونه تقاص خون این شهید بزرگوار را بگیرند و ما هم در کشور می‌خواهیم به طور جدی و بدون حاشیه و در عمل پاسخ این رژیم سفاک داده شود تا توهم برتری این رژیم از بین برود و با نابودی این جرثومه فساد زنان و کودکان به آرامش برسند.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول با محکومیت ترور سید حسن نصرالله، گفت: ایشان مهره‌ای ارزشمند برای جهان اسلام بود که جان خود را برای دفاع از ارزش های اسلامی تقدیم کرد.

وی تاکید کرد: ان شاءالله با اراده خداوند رژیم پلید صهیونیستی و آمریکا و سگ‌های هاری که دم از حقوق بشر می زنند منکوب خواهند شد و خون سردار سلیمانی، فخری زاده، تهرانی مقدم ها و سایر شهدا ریشه این رژیم جعلی را می‌خشکاند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تاکید بر تداوم راه مقاومت، گفت: اگر شهید سید عباس موسوی را از ما گرفتند سید حسن نصرالله جای او را با قدرت گرفت و قطعا دبیرکل بعدی نیز قوی تر و راسخ تر به مبارزه با باند تبهکار حاکم در سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داد.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده نیز تصریح کرد: اسرائیل کودک کش و قاتل عاقبت طبق فرمایش رهبری نظام نابود خواهد شد.

جنایات صهیونیست‌ها باید سبب اتحاد بین مسلمانان جهان شود

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس ضمن مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: امیدوارم این جنایت وحشتناک اتحادی را در میان تمامی مسلمانان جهان بر علیه رژیم آدم کش صهیونیستی ایجاد کند.

جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم میبد نیز شهادت سید مقاومت سردار سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و تاکید کرد: دیپلماسی دولت باید جدی‌تر و قوی‌تر در میدان باشد و همه ساز و کارهایی که در جهان اسلام وجود دارد را پای کار بیاورد و اجازه ندهد این خوی درندگی رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کرده و سرداران دیگر ما را از ما بگیرد. از سوی دیگر دیپلماسی قوه مقننه نیز همراه با قوه مجری و همراه با سایر ارکان نظام باید پای کار آمده و همه جهان اسلام را برای مقابله با رژیم کودک کش بسیج کنند.

راه سید حسن نصرالله ادامه خواهد یافت

محمدرضا صباغیبان بافقی نماینده مردم بافق ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، بیان کرد: این اسطوره مقاومت و جهاد در عصر کنونی راهش ادامه پیدا خواهد کرد و یقین داریم وعده خدا راست بوده شکست این رژیم در برابر جهانیان باعظمت خداوند اتفاق خواهد افتاد. شکست و نابودی ظالم وعده خداوند بوده و در طول تاریخ تجربه شده است.

سلمان اسحاقی در این خصوص گفت: اعتقاد داریم تدبیر حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری که برآمده از حکمت نبوی، صبر علوی، علم حسنی و شجاعت حسینی است و این انتقام در آینده به گونه‌ای خواهد بود که پایان عمر رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مصیبت بزرگ در جهان اسلام را به عموم مسلمانان، آزادمردان و آزادی خواهان جهان تسلیت می‌گویم.

فضل‌الله رنجبر نماینده کرمانشاه هم تاکید کرد: خون پاک سید حسن نصرالله جبهه مقاومت را در صحنه مبارزه با ظلم و ستم و ظالمان و صهیونیست‌ها مصمم‌تر می‌کند.

مرتضی محمودی نماینده تهران در این باره  گفت: مسئولان امنیتی و نظامی کارشان را انجام می‌دهند و ما اطمینان داریم در مسیر صحیح، مطابق اوامر رهبری تلاش می‌کنند، اما باید دقت کنند که همانطوری که در زمان جنگ هم حضرت امام در مورد ناو آمریکایی فرمودند اگر من بودم ناو رو می‌زدم، امروز در دل امام ما هم خواسته‌ها و اراده‌هایی هست که ما آن را باید دریافت کنیم.