تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه سابق تربت حیدریه گفت: شهادت سیدحسن نصرالله برای جهان اسلام افتخاری بزرگ است اما در عین حال جنایت‌های هولناک صهیونیست‌ها در لبنان به طور قطع از سوی امت اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی‌ روز یکشنبه در جلسه درس خارج اصول خود افزود: رژیم صهیونیستی باید سرجای خود نشانده شود و در مقابل اربابانش که فقط منطق زور را می‌فهمند باید با قدرت ایستاد.

وی پیوند ناگسستنی میان ملت ایران و حزب‌الله لبنان را جزو آموزه‌های دینی و محبت در راه خدا عنوان و اضافه کرد: پشتیبانی از برادران دینی جزو آموزه‌های اسلامی ماست.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب حمایت از لبنان بر امت اسلامی فرض و این، حکم حاکم مسلمانان است.

عصمتی افزود: وقتی کار ما مفید واقع می‌شود که با هدایت حکیمانه رهبری باشد و در عین حال مسوولان کشور نیز باید از وادادگی‌های سیاسی و برخی مواضع که امیدواریم غرضی در کارشان نباشد پرهیز کنند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها همچون سگی هستند که اگر مقابل آنها بایستیم عقب‌نشینی می‌کنند و اگر فرار کنیم جسورتر می‌شوند و در عین حال امیدواریم با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری درسی به آنان داده شود که برایشان عبرت شود.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه مناطق مسکونی محله «حاره حریک» در «ضاحیه» بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این قتل عام دبیرکل حزب الله لبنان و حدود ۴۰۰ نفر از مردم ضاحیه جنوب بیروت به شهادت رسیدند.

در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر مسوولان کشور پیام تسلیت صادر کردند و پنج روز نیز عزای عمومی اعلام شد.