بوشهر- ایرنا- همزمان با هفته گردشگری پنج طرح در این حوزه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر روز یکشنبه در این آیین با اشاره به این‌که روز جهانی گردشگری با شعار "صلح جهانی" آغاز شده است گفت: این طرح ها با مساحت چهار هزار متر مربع و اشتغال ۳۶۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم احداث شده است.

علی باستین افزود: این طرح ها شامل یک مهمان‌پذیر، مرکز گردشگری ساحلی دریایی، سفره‌خانه سنتی، هتل یک ستاره و دفتر خدمات مسافری است.

وی اضافه کرد: گردشگری در تقویت صلح، تفاهم بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها نقش مهم و اثرگذاری دارد.

باستین گفت: استان بوشهر با داشتن جاذبه‌های مهم گردشگری در بخش‌های مختلف ظرفیت قابل توجهی در این حوزه دارد که توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد:۷۰ طرح گردشگری شامل هتل های چهار و پنج ستاره، تاسیسات گردشگری و زیرساخت‌های این حوزه با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف استان در حال اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: برخی این طرح‌ها در هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که شروع طرح هتل پنج ستاره در دیلم به‌عنوان مطالبه به‌حق ۳۰ ساله مردم این شهرستان بودکه هیچ ظرفیتی برای اقامت گردشگران نداشت.

وی تصریح کرد: همزمان با بزرگداشت هفته گردشگری ۲۳ برنامه فرهنگی در استان بوشهر تدوین شده است که جشنواره‌های فرهنگی، ورزش‌های آبی و بادبانی، مجسمه‌های شنی و تورهای مختلف از جمله این برنامه ها است.