تهران- ایرنا- جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در پی اعلام خبر شهادت سیدحسن‌ نصرالله در صفحات مجازی خود با اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو و دلنوشته به این جنایت ددمنشانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرزاد حسنی، مجری و بازیگر در صفحه شخصی اش از آیه سوره مبارکه عمران «ولا تحۡسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمۡوتۢاۚ بلۡ أحۡیاء عند ربهمۡ یرزقون» (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند) استفاده کرده است.

ژیلا صادقی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون در صفحه شخصی اش نوشته است: انا لله و انا الیه راجعون، یا علی.

مژده لواسانی، مجری برنامه های تلویزیونی هم در واکنش به این اتفاق از جمله مشهور امام حسین (ع) «...فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل...» (مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگی و دائم بوده و هست) یاد کرده است.

مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اش در پی شهادت سید حسن نصرالله با انتشار ویدئویی نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه/این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.»

رضا امیرخانی، نویسنده عکسی از خود با رهبر شهید حزب‌الله به اشتراک گذاشت و نوشت: «للحق... یا امیرالمومنین! این تو و این شبل‌الخمینی. شهادت می‌دهم که به دست اشقی‌الاشقیا شهید شد. و کتاب تاریخ پی‌روان‌ت ورق خورد..‌. تسلیت به ره‌بر گرامی»

حامد عسکری، شاعر نیز در داستانک خود نوشته است:

به روز واقعه تابوت ما ز سرو کنید

که می‌رویم به داغ بلندبالایی

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری نویسنده کتاب «نصرالله» نوشته است: وقتی آن گفت‌وگوی خاطره‌انگیز و شیرین تمام شد. گفتم می‌شود یکی‌دو خط یادگار توی دفترم برای خوانندگان ایرانی‌مان بنویسید؟

نوشت: «از شما ممنونم و دوستدار و دعاگویتان هستم و امیدوارم که مرا در دعای خالصانه و شریف‌تان فراموش نکنید»!

بعد هم همان روان‌نویس مشکی با بدنه خاکستری را به یادگار گرفتم. سعی کردم کتاب «نصرالله» تصویری متفاوت از او ارائه دهد. پشت جلد کتاب نوشتم حتی کسی که دوستش ندارد باید او را بشناسد و کاش او را می‌شناختیم.

سید علی صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله با هشتک لعنت به جنگ و جنگ طلبان، لعنت به اسرائیل در صفحه مجازی اش واکنش نشان داده است.

مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» با انتشار تصویری از دبیرکل حزب الله لبنان همراه با عبارت «انا لله و انا الیه راجعون» را منتشر کرده است.

ملیکا زارعی، مجری صدا و سیما معروف به خاله شادونه برای شهادت سیدحسن نصرالله این نوشته را منتشر کرد.