زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمک‌های مردم استان در قالب جشن عاطفه‌ها تاکنون به ۱۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

روح اله صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال برگزاری جشن عاطفه ها از اول شهریورماه آغاز شد، هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را کمک به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت و نیز آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ نیکوکاری و حمایت از نیازمندان جامعه بیان کرد.

وی با بیان اینکه این جشن در سه مرحله اجرایی شده است، اظهار داشت: خوشبختانه همراهی خیران مانند سالهای گذشته مطلوب بود و علاوه بر برپایی پایگاه در معابر و میادین یک هزار و ۸۹۰ مدرسه نیز میزبان جشن عاطفه ها بود.

صالحی با بیان اینکه جمع آوری کمک ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: خیرین برای مشارکت در این جشن ملی و معنوی می توانند از طریق کد دستوری *۸۸۷۷*۰۲۴# و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۲۰ اقدام کنند.

وی گفت: این جشن با همکاری بسیج مستضعفین، آموزش و پرورش و مراکز نیکوکاری و رسانه ها در حال اجرا بوده و هدف از آن حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه به ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد، توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری و بسط و تعمیق مسئولیت‌های اجتماعی است.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.