قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از کشف یک انبار کفش‌های قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه در یکی از انبارهای حوزه استحفاظی این فرماندهی کالای قاچاق دپو شده، موضوع برای بررسی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان مرزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروهی از ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی به محل انبار موردنظر اعزام و پس از حضور مالک و بازدید از محل، تعداد یکهزار و ۵۴۸ جفت کفش قاچاق خارجی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: مالک این انبار پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و محموله کشف شده نیز برای تعیین تکلیف به محل مناسبی منتقل شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۴۵ میلیارد ریال تعیین کرده اند، گفت: در این راستا پرونده ای تشکیل و تحقیق برای روشن شدن سایر ابعاد ماجرا ادامه دارد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با انواع قاچاق، از قشموندان و ساحل نشینان بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.