شهر ری - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) جنوب شهرستان ری گفت : دشمنان بشریت، جنایتی دیگر بر رشته جنایات بی‌شمار خود افزودند با بی‌شرمی، بزرگ مرد مقاومت را با نامردی و توحش به شهادت رساندند.

سرهنگ حسن حیدری شهادت روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا ، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت : جبهه مقاومت ، بیش از همیشه بر عزم مبارزه برای آزادسازی قدس شریف مصمم خواهد بود. خون شهید همواره می‌جوشد و بساط رژیم بزدل و کودک‌کش‌ صهیونیستی را نابود خواهد کرد.

وی ادامه داد: دست‌های به خون آغشته دشمنان اسلام و دشمنان بشریت، جنایتی دیگر بر رشته جنایات بی‌شمار خود افزودند و با بی‌شرمی و هتّاکی، بزرگ مرد مقاومت را با نامردی و توحّش به شهادت رساندند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: شهادت اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی ناپذیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را به ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) ، رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت می گوییم و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.