همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همزمان با هفته مقدس در راستای حفظ آثار هشت ساله دفاع مقدس و پاسداشت این رشادت‌ها پرونده های "باغ موزه دفاع مقدس" و "ایستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" به ثبت ملی رسید.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، محسن معصوم علیزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت ثبت آثار دفاع مقدس در این برهه از زمان و آگاهی بخشی به نوجوانان اظهار کرد: پرونده "ایستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز "باغ موزه دفاع مقدس" شهر همدان در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

وی گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از مهم ترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است، اول اینکه دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند.

معصوم علیزاده ادامه داد: دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همچنین دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان نیز در این رابطه گفت: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه ۲ اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.

حمیدرضا حیدری افزود: پرونده "ایستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز "باغ موزه دفاع مقدس" در این نشست به ثبت ملی رسید.