سنندج- ایرنا- شماری از گروهها، تشکل‌ها، مقامات و مسئولان سازمان های مختلف استان کردستان در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با انتشار پیام‌هایی، این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان آمده است: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق وعشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

در ادامه این پیام امده است: سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سید عزیز مقاومت را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

در پایان این پیام امده است: شورای فرهنگ عمومی استان کردستان این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه و رهبر آزادگان جهان مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای "مدظله العالی" ، جبهه مقاومت و ملّت شریف ایران تسلیت عرض می کند.

پیام تسلیت اداره کل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت

در پیام اداره آموزش و پرورش کردستان آمده است: شهادت مجاهد نستوه و پرافتخار اسلام و جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله به دست رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را محضر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، عموم ملت غیور و شهادت طلب ایران اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

در این پیام آمده است: سید مقاومت با پیروی محض از رهبر انقلاب ، هیمنه استکبار را فرو ریخته بود و سردمداران ظلم جهانی و صهیونسیم را به زانو درآورده بود و با تلاش و مجاهدت شجاعانه خود در صف مقدم مبارزه با تروریسم بین الملل و سرسپردگان کور و کر آن‌ها، خواب شیرین را بر شیاطین خفته در کاخ‌های ستم تلخ کرده بود.

اداره کل آموزش و پرورش کردستان در این پیام آورده است: امت اسلام قدردان مجاهدت های آن شهید راحل بوده و خواهد بود و با جهاد خود، راه مقاومت ، مبارزه و فتح را تا نابودی کامل استکبار جهانی و رژیم صفاک صهیونیستی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت مدیرکل بهزیستی کردستان

در پیام اداره کل بهزیستی کردستان هم آمده است: شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد.

این پیام می افزاید: دشمنان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و آرمان مقدس ایشان در آزادی قدس شریف محقق می شود.

در پایان این پیام آمده است: ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه رهبری معظم انقلاب و مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم می کنیم.

پیام تسلیت حوزه هنری کردستان

در پیام تسلیت حوزه هنری کردستان هم آمده است: رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند.

حوزه هنری استان کردستان شهادت این مجاهد فی سبیل الله را بر تمامی ازادی خواهان جهان تسلیت و تهنیت عرض می کند و بر این باوریم راه این سید شهید همچون دیگر شهداء تا آزادی قدس شریف و نابودی رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی ادامه خواهد یافت.