شهر ری - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم شهرستان ری گفت :برای مردان بزرگی همچون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سپاه اسلام شهید عباس نیلفروشان پاداشی غیر از شهادت بدور از ذهن نبود .

سرهنگ روح الله قنبری در پی شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سپاه اسلام شهید نیلفروشان ضمن تسلیت به رهبر انقلاب اسلامی و مردم مومن و شهید پرور ایران و لبنان اظهارکرد: شهادت شهید سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سردار سپاه اسلام شهید علی نیلفروشان آنچنان دردناک بود که قلبمان را بدرد آورد.

وی افزود: این ضایعه بزرگ را خدمت رهبر معظم انقلاب،مردم غیور ایران اسلامی و همچنین مردم عزیز شهید پرور شهرستان ری تبریک و تسلیت عرض می نمایم .

سردار عباس نیلفروشان در کنار سید حسن نصرالله فرمانده حزب الله لبنان در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

شهید نیلفروشان متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان؛ در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب ایران رفت و در طول هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر هشت زرهی نجف اشرف در مسوولیت های مختلف نقش ایفا کرده است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.