آبادان - ایرنا - عشایر، هیات‌های مذهبی، روحانیون و مردم آبادان روز یکشنبه با اجتماع در حسینیه ثارالله این شهر، جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آبادان در این آیین گفت: راه مقاومت و مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با شهادت سیدحسن نصرالله متوقف نخواهد شد بلکه خون این شهید باعث تقویت آرمان‌های والای اسلام و آزادی‌خواهان جهان خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: شهید سید حسن نصرالله به عنوان سید محور مقاومت تنها متعلق به لبنان نبود بله متعلق به امت اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان است.

وی اظهار کرد: بدون شک، خون این شهید اثر بخشی بیشتر خواهد داشت زیرا وی تشکیلات و نیروهای مقاومی را برای مقابله با رژیم پوشالی صهیونیستی ایجاد کرد که هیچگاه از آرمان‌های خود عقب نشینی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت: ترور شخصیت‌ها و نیروهای ارشد مقاومت، نشان دهنده ضعف، زبونی و ناکامی دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا شرکت کنندگان در این اجتماع ضمن حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم غزه و لبنان، جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان همچین با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا، خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون، حمایت خود را از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و لبنان اعلام کردند.

بر اساس این گزارش همچنین دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در تجمع‌های جداگانه، شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان آبادان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.