مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: شیخ حسن نصرالله تربیت شده مکتب امام(ره)، مطیع و تسلیم محض رهبری بود و خود را سرباز رهبری می‌دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت سید حسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب الله لبنان در مدرسه عالی نواب مشهد افزود: هوش سرشار، شناخت صحیح مسایل و تحلیل دقیق از ویژگی‌های نصرالله این روحانی باتقوا، مجاهد، رزمنده و دارای بیان قوی و قاطع بود.

وی بیان کرد: نصرالله شخصیت بزرگی بود، اما در مقابل رهبر معظم انقلاب خود را یک سرباز تلقی می‌کرد، وی رهبری را می‌شناخت و به عقل، تدبیر، هوش، سیاست‌مداری و اخلاص رهبر انقلاب اعتماد و باور داشت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نصرالله از جوانی در راه خدا قدم گذاشت، بدون مبالغه یک روز زندگی آرام نداشت، سختی ها را با اعتقاد و باور قلبی پذیرفت. او اهل توسل و تمسک به معصومین بود و هر زمان به ایران می آمد حتما به زیارت امام رضا(ع) هم مشرف می شد.

به گفته وی، نصرالله در مسیر جهاد، شبانه روز فعال بود و سال ها از داشتن یک زندگی معمولی و عادی نیز محروم بود، خودش می‌گفت که گاهی چند ماه به دلیل زندگی مخفی نور خورشید را نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه استحکام در فکر، گفتار و عمل دیگر ویژگی سید حسن نصرالله بود، افزود: حاصل مجاهدت های او تربیت هزاران رزمنده فداکار و لایق بود که با کمک شهید سلیمانی جریان فاسد داعش را از سوریه خارج کرد.

حجت الاسلام مروی با اشاره به فداکاری رزمندگان حزب الله در جنگ ۳۳ روزه، افزود: با اینکه نخست وزیر وقت لبنان، ضد حزب الله و همدست صهیونیست ها بود اما حزب الله اسراییل را شکست داد و این همان نصرت الهی است که کسانی که در مسیر خدا قدم بردارند را یاری می‌کند.

وی اظهار کرد: عزت و اقتدار کشور همه در گرو تبعیت محض و اعتماد کامل به رهبری است، هر کس در باور و اعتماد و اعتقاد مردم به رهبری کمترین خللی ایجاد کند یا نفوذی دشمن است یا مستقیم زیر نظر او است.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه مناطق مسکونی محله «حاره حریک» در «ضاحیه» بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این قتل عام دبیرکل حزب الله لبنان و حدود ۴۰۰ نفر از مردم ضاحیه جنوب بیروت به شهادت رسیدند.

در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر مسوولان کشور پیام تسلیت صادر کردند و پنج روز نیز عزای عمومی اعلام شد.