تهران- ایرنا- نماینده جنبش حماس در ایران گفت: دیوان کیفری بین المللی نتانیاهو را به عنوان مجرم جنگی اعلام کرد ولی جای تعجب دارد که چگونه وی را به سازمان ملل دعوت کرده و اجازه سخنرانی می دهند، این نفاق جهانی باید متوقف شود.

خالد قدومی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی ایرنا درباره ابتکار عمل جدید در سطح جهانی و منطقه ای در قبال توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی عنوان داشت: جهان شاهد جرائم رژیم صهیونیستی بوده است.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که چگونه در سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهوی مجرم، همه از جلسه بیرون رفتند. البته به شکل قانونی نیز دیوان کیفری بین المللی نتانیاهو را به عنوان مجرم جنگی اعلام کرد ولی جای تعجب دارد که چگونه وی را به سازمان ملل دعوت و اجازه سخنرانی می دهند، این نفاق جهانی باید متوقف شود.

نماینده حماس همچنین عنوان داشت: امروز نتانیاهو وقیحانه و گستاخانه رفتار می‌کند ولی تاکنون فشاری جدی از سوی دولت های جهان و منطقه را شاهد نیستیم. امروز راه مقاومت ادامه ابتکار عملیات طوفان الاقصی است. ما باید برای دفاع از خودمان این راه را انتخاب کنیم و راه دیگری نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهانیان تا به امروز بیانیه و سخنرانی کرده اند ولی اقدام اصلی که باید را انجام ندادند، ما باید مقاومت دربرابر نیروهای اسرائیلی و آمریکایی را ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.