بیرجند - ایرنا - جمعی از علما و طلاب حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت "سید حسن نصرالله" در بیرجند تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع حوزویان خراسان جنوبی پیش از ظهر یکشنبه در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد و با محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در حمله به لبنان همراه بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشت، گفت: امروز در سطح منطقه یک جنگ همه جانبه بین محور مقاومت و آمریکا و اسرائیل شکل گرفته‌ است اما براساس وعده الهی پیروزی از آن محور مقاومت خواهد بود.

حجت الاسلام امین رضا کمالی اظهار کرد: جنگ احزاب نبردی بود که در آن تمام قبایل و گروه‌های مختلف دشمنان اسلام برای درهم کوبیدن اسلام متحد شده بودند و به پیروزی خود در برابر شمار ناچیز مسلمانان نیز یقین داشتند اما نصرت الهی شامل مسلمانان شد.

وی با بیان اینکه امروز هم در سطح جهان شاهد جنگ احزاب مدرن هستیم، بیان کرد: شرایط امروز ما هم باید با جنگ احزاب مقایسه شود و با مقاومت و ایستادگی در نهایت پیروزی از آن جبهه مقاومت است، همان گونه که در جنگ هشت ساله دست مدد الهی همراه رزمندگان بود و به پیروزی رسیدیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در دوران طلایی انقلاب اسلامی بارها دست مدد الهی را پشت سر ملت مسلمان ایران و رزمندگان دیدیم که نمونه آن هم حادثه صحرای طبس بود، همان گونه که امروز هم دست مدد الهی همراه رزمندگان جبهه مقاومت است که به این حجم از اقتدار رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فتنه‌های مختلف را بر علیه ما طراحی کردند که در نهایت در تمام فتنه‌ها پیروزی از آن ملت جمهوری اسلامی ایران بود، عنوان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) قرن «قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران» است که امروز شاهد تحقق این موضوع با مقاومت و پایداری کشورهای محور مقاومت هستیم.

حجت الاسلام کمالی با اشاره به اینکه دشمنان یک جنگ احزاب مدرن را بر علیه ما راه‌انداخته‌اند، بیان کرد: دشمنان چندین سال است که برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران طرح‌ها و سناریوهای مختلف را منطقه طراحی کردند که نمونه آن راه‌اندازی داعش و معامله قرن بود.

وی با بیان اینکه نقشه‌ها و سناریوهای دشمنان یکی پس از دیگری از بین می‌رود و در تمام طرح‌های مختلف شکست خوردند افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی از مرحله بیداری اسلامی گذشته‌ایم و به بیداری انسانی رسیده‌ایم که نمونه آن تجمعات دفاع از مظلومان فلسطین را در کشورهای اروپایی شاهد هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هدف دشمنان ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است چرا که مغز متفکر محور مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و فرماندهان ارشد جبهه مقاومت از جمله سردار دلها، ابو المهدی المهندس و اسماعیل هنیه را به شهادت رسانند.

وی اظهار کرد: امروز مطالبه جمعی از علمای خراسان جنوبی از مسئولان نظام، دستگاه‌های امنیتی، شورای عالی امنیت ملی ورئیس جمهور این است که برای نابودی این رژیم کودکش و برای جلوگیری از خوی وحشیگری این گرگ عالم دست بکار شوید و اینها را سرجایش بنشانید و اگر اشاره‌ای از سوی رهبری شد دودمان اسرائیل را بر باد دهید.

همچنین تجمع بانوان در حوزه علمیه نرجس بیرجند برگزار و دروس حوزه علمیه خراسان در سوگ سید مقاومت همگام با سایر حوزه‌های جهان تشیع از امروز هشتم مهرماه به مدت سه روز تعطیل شد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این حمله جنایتکارانه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌ الله لبنان و همراهانش به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت برای ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم لبنان و جبهه مقاومت از روز یکشنبه هشتم مهرماه به مدت پنج روز در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کردند.