بیرجند - ایرنا - دانشجویان، روسا و اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی روز یکشنبه با تجمع در دانشگاه بیرجند حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین به ویژه ترور رهبران مقاومت را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاهیان استان همگام با سایر دانشگاه‌های کشور در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل و حمایت از محور مقاومت با همدلی و وحدت کلمه ضمن تعطیلی کلاس‌های درس از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مساجد و اماکن اصلی دانشگاه‌ها تجمع و راهپیمایی کردند.

تجمع اعتراضی در دانشگاه بیرجند امروز از ساعت ۱۰ مقابل سازمان مرکزی به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) این دانشگاه برگزار و در پایان بیانیه بسیج دانشجویی قرائت شد.

دانشجویان و اساتید با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب الله شعارهایی از جمله مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، "سید حسن نصرالله یار همه‌ مظلومان، سید حسن نصرالله سرباز راه قرآن"، "اسرائیل نابود است مقاومت پیروز است"، "اسراییل نابود است حزب الله پیروز است"، مرگ بر صهیونیست، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد"، "سپاهی، ارتشی، انتقام انتقام"، مرگ بر آل یهود ظالم، "نصر من الله و فتح القریب مرگ بر اسرائیل مردم فریب" سر دادند.

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این تجمع با اشاره به نقش محوری سید مقاومت گفت: در لبنان ۱۷ گروه مذهبی، فرقه و جریان سیاسی وجود دارد اما دیروز و امروز همه جریان‌ها اختلافات را کنار گذاشتند و همراه، همگام و همنوا شدند و برای از دست دادن رهبر جبهه مقاومت سید حسن نصرالله و همرزمان شهیدش به سوگ نشستند.

احمد لامعی گیو با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد فرزند یک سبزی فروش ساکن در شرق بیروت تبدیل به چهره محبوب جهان عرب شد افزود: یاد و خاطره شهید بزرگوار سید مقاومت بعد از جنگ ۳۳ روزه در عالم طنین انداز شد و همگان به جایگاه سیاسی، دینی، اعتقادی، نظامی و راهبردی این شهید والامقام اعتراف و اذعان کردند.

وی با بیان اینکه در واقع لبنان و حزب الله، خط مقدم جمهوری اسلامی است تصریح کرد: نیروهای حزب الله به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران از کیان نظام مقدس ما دفاع می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: از دست دادن دبیرکل حزب الله لبنان غم بسیار جانکاه، سخت و بس دشوار است اما باور و یقین ما این است این خون‌ها موجبات اعتلا، شوکت و قدرت جریان مقاومت را در سراسر عالم رقم خواهد زد.

وی یادآور شد: بر روان تابناک این چهره محبوب و مجاهدی که فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص او سراسر و مالامال از تحسین و تمجید است درود می‌فرستیم و امیدواریم انتقام خون این شهید عزیز و سایر شهدا با نابودی رژیم سفاک، بی رحم و جعلی اسرائیل رقم بخورد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این حمله جنایتکارانه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌ الله لبنان و همراهانش به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت برای ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم لبنان و جبهه مقاومت از روز یکشنبه هشتم مهرماه به مدت پنج روز در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کردند.