نوشهر - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور از ریزش کوه و انسداد محور هراز - بلده در محدوده این شهرستان خبرداد و گفت : این حادثه طبیعی به دلیل بارش شدید باران افزون بر انسداد مسیر همچنین خسارت های جبران ناپذیری به این گذرگاه پرتردد خطه غربی مازندران وارد کرد.

سید رضا سجادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حوالی ساعت ۱۶ عصر دیروز -شنبه - بارندگی رگباری همراه با کولاک شدید در این نقاط مرتفع کوهستانی شروع شد و تا حوالی سه بامداد امروز این وضعیت ادامه داشت که سبب ریزش کوه در کیلومتر ۱۳ هراز به بلده شد. اگرچه در این بازه زمانی راهداران برای جمع آوری گل و لای ، سنگ های موجود و شاخ ، برگ و تنه درختان در سطح جاده پای کار آمدند اما کماکان در سه نقطه این مسیر وضعیت محور بحرانی است.

وی اظهار کرد : براثر رها شدن سنگ های بزرگ همراه با سیل به پایین دست سبب شکستگی و فرونشست سطح آسفالت این محور ارتباطی شده و افزون بر آن این بلای طبیعی باعث آب بردگی شانه های خاکی و حریم این راه شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت : براساس مشاهدات میدانی و گزارش ها تا این لحظه سیل از طول بیش از ۵۰ کیلومتری این محور، حدود هشت کیلومتر را به طور کامل تخریب کرده است اگرچه تردد خودروها در این محور برقرار بوده اما وضعیت جاده بحرانی است و شرایط خوبی ندارد.

سجادی افزود : هم اکنون از شب گذشته تاکنون ماشین آلات سنگین با همراهی راهداران مشغول جمع آوری سنگ ها و گل و لای آورده سیلاب هستند. امیدوارم مسوولان ذیربط برای ایمن سازی و رفع عوامل تهدید کننده طبیعی این مسیر پرتردد که سال ها نگرانی های زیادی برای مسوولان اداره راه و مسافران به همراه داشته و دارد در این ارتباط تدابیر ویژه ای بیندیشند.

این مسیر بیش از ۵۰ کیلومتری نقطه اتصال پل زنگوله کندوان به جاده هراز آمل و نقاط شرقی و غربی مازندران است .

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است. اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.