تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز چهارشنبه در اغلب ساعات با وزش بادهای جنوبی رطوبت و شرجی هوا بطور نسبی افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه طی این مدت با افزایش سرعت وزش باد، در برخی از ساعات خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

محمد رضا انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین از فردا تا روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان و همچنین روی دریا، بصورت پراکنده با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، مه صبحگاهی و فردا در برخی نواحی جنوبی استان افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و فردا در نواحی جنوبی استان ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

دمای هوا در استان بوشهر کاهشی شد

ثبت رطوبت ۹۱درصدی و گرمای ۴۳ سانتیگرادی در شهرهای استان بوشهر

تداوم وزش بادهای شمال غربی در استان بوشهر

انصاری تصریح کرد: ارتفاع موج دریا: امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۰، جزر دریا ساعت ۱۳:۰۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۱۵ خواهد بود.

انصاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای خورموج و برازجان با ۴۲ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بوشهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا امروز در مرکز استان ۳۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است افزود: در روز جاری کمینه دمای هوا مربوط به شهر جم با ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.