زنجان – ایرنا - مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت و تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روز یکشنبه در پیام تسلیت به این مناسبت، افزود: سید حسن نصرالله عاشق شهادت بود و بعد از عمری مجاهدت به دست شقی‌ترین و وحشی‌ترین‌ انسانها به آرزوی خود رسید.

وی افزود: اطمینان داریم شهادت او مقدمه نابودی رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و آزادی بیت المقدس خواهد بود و هرچه زودتر انتقام خون بیگناه مردم لبنان، غزه، عراق و سوریه و سید مقاومت از اشغالگران و حامیان آنها به ویژه آمریکای جنایتکار گرفته خواهد شد.

سید مقاومت در روح و خون همه مسلمانان آزادیخواه جریان دارد

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در پیامی گفت:‌ اسرائیل این انگل در پیله پوسیده صهیونیست در پی کشتار کودکان و زنان فلسطین، اقدام به ترور مزبوحانه رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت کرده و با حربه آتش افروزی و کشیدن جنگ به جنوب لبنان قصد بزرگنمایی و هم فرار از شکست فرسایشی خود دارد.

سردار محمد طراقیه افزود: رژیم کودک کش اسراییل نمی داند که انتفاضه سنگ کودکان به طوفان موشک هایی تبدیل شده است که نه از غزه بلکه از یمن، عراق، لبنان و ایران به سمت آنها نشانه گیری و شلیک می شود.

وی اظهار داشت: دور از ذهن نیست که فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس در پی رهبران الهی و بزرگی چون سید حسن نصرالله باشد و از زمین و هوا با بمب های سنگرشکن برای ترور او اقدام کند.

طراقیه افزود: اسرائیل باید بداند سید مقاومت در روح و خون همه مسلمانان آزادیخواه جریان دارد.

شهید نصرالله، نمونه رهبری کم نظیر در دهه‌های اخیر بود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:‌ شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار بزرگ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان و سرداران حوزه مقاومت توسط رژیم کودک کش و سفاک صهیونیستی در جنایت فاجعه بار بیروت غمی عمیق بر دل‌های مؤمنان و آزادگان جهان نشاند.

حجت‌الاسلام علی فرجی برحق افزود: بدون شک آرمان ها و آموزه های سردار بزرگ جبهه مقاومت موجب اهتزاز پرچم های سرخ بی شماری برای تداوم مبارزه در خط مقاومت در میان ملت های مسلمان منطقه به ویژه مردم لبنان و فلسطین خواهد شد.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگ نمونه رهبری کم نظیر در دهه‌های اخیر بود و نقشی ممتاز در پیروزی بر رژیم اشغالگر اسرائیل و آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و بعد از حدود ۳۰ سال رشادت و ایجاد مواضع بزرگی در یاری دادن به ملت مظلوم فلسطین جان خود را در این راه فدا نمود و به یاران شهید خود پیوست.

داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه داغ دلمان تازه شد و این بار داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است، گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسوه جهاد و مقاومت، رهبر جاوید الاثر، شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت؛ کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند.

جواد بازرگان افزود: با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین، سال‌ها در خط مقدم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی ایستاد و با شجاعت و تدبیر، مقاومت اسلامی را به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین جنبش‌های آزادی‌بخش در جهان تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: او با سخنان حکیمانه و مواضع قاطعانه‌اش، همواره الهام‌بخش جوانان و مبارزان بود و با رهبری هوشمندانه‌اش توانست دشمنان را به زانو درآورد.

حرکت و مبارزه جبهه‌ مستحکم مقاومت با شهادت رهبران آن متوقف نمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سیدالشهدای مقاومت، اسوه شهامت و مجاهدت، سیدحسن نصرالله، بعد از عمری مبارزه و تلاش خالصانه و مقتدرانه به‌سوی معبود خویش شتافت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا و در مسیر آزادی قدس و بیت‌المقدس بود، دست‌ یافت.

حسین دین‌محمدی افزود: دانشگاهیان علوم پزشکی زنجان با تسلیت شهادت اسوه مقاومت به همه آزادگان و مستضعفان جهان اعلام می‌کنیم که حرکت و مبارزه جبهه‌ پرافتخار و مستحکم مقاومت با شهادت رهبران آن نه تنها متوقف نشده بلکه جهش پیدا خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیروزی مجاهدان مقاومت و شکست دشمن شرور و جنایتکار صهیونی خواهیم بود.

خون سرخ شهیدان مقاومت، پیروزی خط جهاد و مقاومت را تضمین خواهد کرد

مسوول نمایندگی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان زنجان گفت: شهادت اسطوره و سید مقاومت، مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، فرمانده رشید و سرافراز اسلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و یاران شهیدش موجب تأثر و تألم و خشم شدید امت اسلامی و همه آزادی خواهان و حق طلبان جهان شد.

رضا رحیم پور اضافه کرد: رژیم جنایتکار و سفاک صهیونیستی در پی شکست‌های مفتضحانه خود که پس از ماه ها قتل عام بی سابقه در غزه اکنون در لبنان سرافراز دست به جنایت می زند و با اعمال ددمنشانه می کوشد تا سرپوشی بر شکست سربازان ناامید و فرسوده‌ خود در جبهه‌ مقاومت بگذارد، غافل از اینکه خون سرخ این شهیدان مقاومت، پیروزی خط جهاد و مقاومت را بیش از پیش تضمین خواهد کرد و این امید را در دل ها می نشاند که صبح ظفر نزدیک است.

وی گفت: این جنایت ها و ترورهای ناجوانمردانه و خبیثانه رژیم نامشروع اشغالگر قدس بیش از پیش پرده‌های رسوایی، جنایت و درنده خویی این رژیم فاسد را نمایش داد و به همگان ثابت کرد که صهیون ها برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهند کرد و این موضوع را به خوبی آشکار می سازد که تنها راه، مقابله شجاعانه با این غده سرطانی است.

به گزارش ایرنا، در آستانه یکسالگی نسل‌کشی مردم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی دست به جنایت بزرگی زد، ارتش این رژیم شامگاه جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ با حمله جنون آمیز به ضاحیه جنوبی لبنان، مقر فرماندهی حزب الله را مورد حمله قرار داد، در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن دوهزار پوندی استفاده شده بود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی اسرائیل به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کرد.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهرا یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.