اصفهان-ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید عباس نیلفروشان از نخبگان نظامی دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود و در نبرد با دشمنان، ابتکارات زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جواد استکی روز یکشنبه با حضور در صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مشغول کردن سه لشکر دشمن در دوران دفاع مقدس و ایجاد عملیات روانی از طراحی‌های این شهید بزرگوار بود.

وی ادامه داد: شهید نیلفروشان سوابق درخشانی در دوران انقلاب داشت و در دفاع مقدس نیز در رده‌های مختلف فرماندهی و عملیاتی با دشمنان نبرد کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تجارب و دانش این فرمانده باعث شد تا پس از جنگ نیز مسوولیت‌های مختلفی به او واگذار شود و پس از شهادت سردار زاهدی بعنوان جایگزینش برگزیده و معرفی شود.

وی با بیان اینکه سردار نیلفروشان با فرماندهی شهید سیدحسن نصرالله عملیات‌ موفقیت‌آمیز پرشماری را اجرا کرد، افزود: او همواره از بهترین تاکتیک‌های نظامی بهره می‌برد.

سردار استکی با اشاره به اینکه شاهد مقاومت یک ساله غزه هستیم، خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی مقاومت بیش از آن است که رژیم صهیونیستی تصور کند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی سپاه گفت: استقامت جبهه مقاومت و حزب الله سبب شده است تا دشمن حتی یک متر هم نتواند از طریق زمین پیش برود و بجای آن با ریختن بمب بر سر زنان و کودکان، جنایت‌ می‌کند.

سردار استکی اظهار داشت: از شهید سیدحسن نصرالله خواسته بودند تا در زمان بمباران، ضاحیه بیروت را ترک کند اما او نپذیرفت و گفت من در بین مردم باید از این جغرافیا دفاع کنم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: هدف قراردادن اهداف در قلب اسرائیل توسط حزب الله، قدرت جبهه مقاومت را نشان می‌دهد در حالیکه تاکنون از یک دهم توان خود بهره نبرده است.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را بشدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.
برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.