همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: اقدامات وحشیانه و کشتار مردم مظلوم غزه و لبنان نشان می دهد که شمارش معکوس برای نابودی صهیونیست و استکبار جهانی فرارسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار کرد: رژیم کودک کش صهیونیست یکسال است که به جان کودکان و زنان بی گناه غزه و لبنان افتاده و جان آنها را می‌گیرد در حالیکه دنیا در سکوت و بی خبری می‌گذراند.

وی ادامه داد: آنچه مایه تاثر است اینکه امت اسلامی دچار تشتت و تفرقه است و در مقابل ددمنشی ها اقدام واحد نشان نمی‌دهد.

استاندار همدان اظهار کرد: امروز با همگرایی دشمنان دین و خدا، به جان مظلومان افتاده اند و آنها را به شهادت می‌رسانند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: نظام اسلامی ما که بر پایه حق استوار است همواره در تمام زمان ها از مظلومان حمایت می‌کند و باید در مقابل ددمنشی ها با وحدت و انسجام مقابله و تقابل لازم را داشته باشیم.

وی یادآور شد: کینه توزی ها در بین امت های اسلامی موجب شده که نتواند در مقابل ددمنشی ها بایستند و در مقابل حکام ظلم و جور قدم بردارند.

استاندار همدان گفت: قوت قلب ما در ایام غمبار وعده های الهی است که قطعا حق بر باطل پیروز می‌شود و ما خدا و دین را داریم که از هر قدرتی بالاتر است و نباید تفرقه را در جامعه رسوخ دهیم، همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرماید شما باید متحد باشید، هر کس دم از تفرقه زد او دشمن است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در فضای مجازی گذاره هایی که رد و بدل می‌شود نگران کننده است، دشمن تمام تلاشش بر این است که یاس و ناامیدی را ترویج و جامعه را دوقطبی کند.

وی یادآور شد: حرف، سخن و بیان حق را باید گفت و در میدان نیز به مصاف دشمن رفت، امروز نباید طعنه و کنایه به مسوولان زد ما اگر تابع رهبر هستیم می‌دانیم که در مقابل بحران‌ها بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند و اجازه ندهیم با گذاره های تولید شده در فضای مجازی ذهن ها پریشان شود.

نماز از جنبه شکلی و محتوایی ترویج شود

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نماز بالاترین مظهر عبادت و کمال انسان در عبودیت است، در نقطه مقابل شیطان، بندگی و عبادت است، بندگی و عبادت با کیفیت موجب دوری از گناهان شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: نماز باید هم از جنبه شکلی و هم از جنبه محتوایی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و تمام جامعه ترویج و تبلیغ شود.

وی گفت: مدیران و مسوولان باید تلاش کنند تا این فریضه الهی به درستی اقامه شود و فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود.

استاندار همدان گفت: کسی که نماز می‌خواند باید از گناهانی چون دروغ، غیبت و تهمت دوری کند، نماز، انسان را به تقوا و پاکی دعوت می‌کند و کسی که اهل نماز است نباید به ظلم و جور به دیگران راضی شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: امام حسین (ع) حج خود را برای احیای دین اسلام نیمه‌تمام گذاشت اما برای اقامه نماز در ظهر روز عاشورا، زیر باران تیرها، به نماز ایستادند که این نشان از اهمیت والای نماز در دین مبین اسلام است.

وی یادآور شد: از تمام کسانی که در دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان در مسیر اقامه و ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز تلاش می‌کنند به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیت و حوزه‌های علمیه و مدیرانی که این فریضه را در نهادها و دستگاه‌های اجرایی رواج می‌دهند، قدردانی می‌کنیم.

در پایان این اجلاس از فعالان و خادمان نماز و دستگاه‌های اجرایی برتر در این حوزه قدردانی شد.