تهران- ایرنا- بازیگر زن سریال «طوبی» با بیان این که همسه یک نقش تابوشکن در تلویزیون است گفت: او با یک غرور و ادعایی شروع کرد و آخر سریال به یک خفتی رسید که من دلم به حالش سوخت.

یلدا قشقایی، بازیگر نقش «همسه» در سریال «طوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا درباره سکانسی که این شخصیت به شیث با بازی پرویز فلاحی‌پور سیلی می‌زند توضیح داد: حدود نیم ساعت درگیر بودم که چطوری سیلی بزنم. چون من رویم نمی‌شد این کار را انجام بدهم. آقای سلطانی از من پرسید تا حالا کشیده نزدی؟ گفتم به خدا نه.

سیلی را تکنیکی زدم

وی ادامه داد: من سیلی را تکنیکی زدم و ادایش را درآوردم. چون افکت خوبی رویش گذاشته‌اند واقعی به نظر می‌رسد. دست من با فاصله بسیار کمی از صورت آقای فلاحی پور رد شد و ایشان صورتش را چرخاند. شاید اگر بازیگر دیگری بود کشیده را خورده بود. این سکانس خیلی بازخورد داشت. روز بعد از پخش چند نفر با من تماس گرفتند که چرا صحنه سیلی زدن در بازپخش حذف شده است. من در قسمت‌های بعدی یک کار خیلی بدتر از کشیده زدن با شیث انجام می دهم. ولی الان چون داستان لو می‌رود نمی‌گویم. من انتقام همه را از شیث می‌گیرم.

یلدا قشقایی و پرویز فلاحی پور بازیگران سریال «طوبی»

این بازیگر ادامه داد: کار با آقای پرویز فلاحی پور بی نظیر بود. ایشان یک بازیگر بی‌حاشیه و حرفه‌ای هستند. همکاری با آقای فلاحی پور یک کلاس درس بود.

قشقایی با یادآوری این‌که فامیل اصلی‌اش یلدا سلیمان جود است گفت: من از کودکی در آبادان بزرگ شده‌ام. زبان قشقایی را بلد نیستم. اما یک عرقی به قشقایی دارم. به همین خاطر فامیلم را عوض کردم تا به اصالت خودم ادای دین کرده باشم.

این بازیگر درباره نحوه پیوستنش به سریال «طوبی» عنوان کرد: خانم یاسمن کفایتی، منشی صحنه «طوبی» من را به آقای سلطانی معرفی کرد. قبلا من با خانم یاسمن کفایتی همکاری کرده بودم.

به من تذکر می‌دادند مراقب لهجه‌ات باش

وی درباره لهجه‌اش در این سریال بیان کرد: تمام مدت آقای سلطانی به من تذکر می دادند که مراقب لهجه‌ات باش و چون بازیگران دیگر لهجه ندارند، تو هم لهجه نداشته باش. همسه به خاطر شخصیت خرافاتی که دارد، یک ته‌لهجه‌ای دارد. من سعی کردم لهجه‌ام را به تدریج تعدیل کنم.

قشقایی با تاکید بر علاقه‌اش به نقش «همسه» اظهار کرد: همسه نقشی بود که فراز و نشیب و رنگ آمیزی داشت. او با یک غرور و ادعایی شروع کرد و آخر سریال به یک خفتی رسید. من یک جایی دلم به حالش سوخت. من خودم سکانس اعدام را هر بار می‌بینم گریه می‌کنم. زمانی که بازی کردم تا دو روز سر درد داشتم.

یلدا قشقایی، بازیگر نقش «همسه» در سریال «طوبی»

وی ادامه داد: خانم رویا نونهالی در نقش ناتاشا خیلی کارهای جسورانه‌ای می‌کرد. ولی زنی در سن همسه نداشتیم که کارهای عجیب بکند. همه به من می‌گویند همسه این سریال کم است. مهدی سلوکی را چند روز پیش در مراسمی دیدم. می‌گفت با مادر من صحبت کن؛ چون خیلی تو را دوست دارد. من خیلی همسه را دلی بازی کردم. برخی دیالوگ‌هایی که می گفتم را قبلا به پسر خودم گفته بودم. سعی می‌کردم ادبیات دیالوگ‌هایم شبیه به ادبیات یک زن خرافاتی باشد.

این بازیگر که سابقه مستندسازی را در کارنامه‌اش دارد گفت: من عضو انجمن مستندسازان هستم؛ ولی خیلی از کارها به من نمی‌رسد. یکی سری کارگردان خودی دارند و من غیرخودی هستم. مستند «نون بی دردسر» که چند سال پیش ساختم درباره عطیقه‌های قلابی بود که در جشنواره برلین جایزه گرفت. من چند شخصیت در مستند را خودم بازی کردم. مثلا خواهر یک قاچاقچی و زن یک اعدامی را بازی کردم. آنها حاضر نشدند جلوی دوربین بیایند.

یلدا قشقایی، بازیگر نقش «همسه» در سریال «طوبی»

وی ادامه داد: این مستند به تلاش انسان‌های این دوره و زمانه برای یک شبه پولدار شدن می‌پردازد. چندی است اتفاق عجیبی برای برخی از افراد می افتد؛ این‌گونه که برایشان از طرف آدم های ناشناس پیامک‌هایی می‌آید که خود را اهل جنوب و روستایی معرفی و ادعا می‌کنند سواد ندارند و نمی دانند شهر کجاست، مقدار زیادی طلا و سکه پیدا کرده اند و می خواهند این‌ها را بفروشند.

به گزارش ایرنا، سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی از ۱۳ مردادماه از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.

بعد از نگارش طرح و فیلمنامه قسمت های آغازین سریال «طوبی»، از آبان ماه ۱۴۰۲ مرحله تولید این سریال آغاز شد. لوکیشن‌های این اثر مربوط به ایران و عراق بوده است.

«طوبی» از ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۲ را روایت می کند و مضمون آن خانواده و پیاده روی اربعین است. «طوبی» داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی است که برای حفظ خانواده‌ خود تلاش می کند.

این سریال ۵۰ قسمتی با هنرمندی بازیگرانی چون هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، فریبا متخصص، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی، پرویز فلاحی پور و رحیم نوروزی در حال پخش است.

سریال «طوبی» به قلم سید حسین امیر جهانی، تهیه کنندگی سیدحامد حسینی و کارگردانی سعید سلطانی از ۱۳ مرداد هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.