بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارd بوشهر گفت: با هدف حمایت از تعاونی‌ها و سرمایه‌گذاران ۲۵ درصد تسهیلات کم‌بهره این استان به تعاونی‌ها اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در نشست تعاونی‌های برتر استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر سه هزار و ۷۲۳ تعاونی در بخش‌های مختلف فعال است که از این شمار ۶۵ درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع یک‌هزار و ۱۸۰ تعاونی خدماتی در استان بوشهر، یک‌هزار و ۷۷ تعاونی در حوزه کشاورزی و ۶۶۶ تعاونی نیز در بخش صنعتی فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به فعالیت ۳۱۱ تعاونی بانوان در این استان تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف بانکی، تسهیلاتی و دیگر امور برای حمایت از تعاونی ها استفاده می‌شود.

باستین، توسعه دریامحور را یکی از اولویت‌های استان بوشهر در بخش تعاونی‌ها دانست و گفت: در این راستا شرکت‌های تعاونی در بخش پرورش آبزیان از جمله پرورش ماهی و میگو توسعه قابل توجهی یافته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته توسعه دریامحور در استان بوشهر اظهار کرد: در این حوزه تشکیل کارگروه ملی و استانی گردشگری دریایی و ساحلی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

احیا تعاونی‌های مرزنشین در دولت سیزدهم؛ ۲۰ تعاونی بوشهری بروزرسانی شد

مدیرکل کار بوشهر: ۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

باستین ادامه‌ داد: استان بوشهر از سوی وزارت تعاون به‌عنوان پایلوت برای تشکیل تعاونی‌های تولید برق نیروگاه خورشیدی تعیین شده است.

باستین گفت: در این راستا همکاری دستگاه‌های اجرایی شامل شرکت توزیع نیروی برق، آموزش و پرورش، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی به طور ویژه احساس می‌شود و باید نسبت به این رسالت مهم اهتمام جدی داشته باشند.