تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: در صورت اعلام وضعیت قرمز و هشدار وقوع سیلاب از سوی سازمان هواشناسی، بوستان‌های پایتخت در مسیر رود دره‌ها تعطیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با بارش نزولات جوی در ۲ شب گذشته و به دنبال اعلام وضعیت هشدار قرمز وقوع سیل از سوی سازمان هواشناسی، با اتخاذ تصمیم از سوی مدیریت شهری و سازمان مدیریت بحران شهر تهران ۹ بوستان نهج‌البلاغه در منطقه ۲، تلو، یاس فاطمی، لویزان، بوستان بانوان و باغ پرندگان در منطقه چهار و جوانمردان، کوهسار و الهام بسته شدند و تردد در مسیر ۲ رود دره دربند و دارآباد پایتخت ممنوع اعلام شد.

براساس آخرین داده‌های آماری اداره کل هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۹.۸ میلیمتر باران در استان تهران باردیده که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه چیتگر با ۲۲.۲ میلیمتر و کمترین آن در ایستگاه فرودگاه امام خمینی با سه میلیمتر به ثبت رسیده است.

برای پیشگیری از برخی اتفاقات و حوادث ناشی از وقوع سیلاب در بوستان‌های پایتخت به دلیل هشدار هواشناسی، اقداماتی از سوی مدیریت شهری انجام شده است که در همین راستا مهدی بابابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعطیلی بوستان‌های درگیر با سیلاب اقدام پیشگیرانه خوبی بود که روز گذشته از سوی شهرداری تهران برای حفظ جان شهروندان انجام شد و به طور قطع در صورت نیاز تکرار می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: البته در اغلب موارد شاهد هستیم که آب کمی در رود دره‌های تهران جاری است اما با این احتمال که اگر با تداوم بارش‌ها و افزایش میزان حجم آب ناشی از بارندگی سیلاب ۱۰۰ ساله در پایتخت جاری شود که اتفاقات بدی در شهر رخ خواهد داد؛ ناچار به اتخاذ چنین تدابیری در شهر هستیم.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تاکید کرد: کف اغلب رود دره‌هایی که در بوستان‌های پایتخت واقع شده‌ است، بتنی بوده و لایروبی لازم به موقع انجام می‌شود و در این باره مشکلی وجود ندارد اما مشکل ما زمانی است که حجم آب با استمرار بارش‌ها زیاد و آب لبریز شود که این موضوع می‌تواند خسارت زیادی به شهر و شهروندان وارد کند؛ بنابراین پیرو هشدارهای هواشناسی این تصمیمات گرفته می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اگر سیل ۱۰۰ ساله در تهران اتفاق بیافتد ممکن است ظرفیت لازم وجود نداشته باشد و آب از محیط خود لبریز شود بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.