قزوین - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین از حضور چهار تن از اعضای هیات علمی و یک تن از کارکنان بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد در فهرست پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

دکتر سید مهدی میرهاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر امیر پاکپور حاجی آقا، دکتر زینب علیمرادی، دکتر روح الله کلهر و دکتر ادریس کاکه در فهرست منتشر شده برای سال ۲۰۲۴، چهار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دکتر مهران علیجان زاده، کارشناس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، در میان ۲ درصد از تاثیرگذارترین پژوهشگران جهان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: انتخاب پژوهشگران ۲ درصد برتر بر اساس معیارهایی مانند تعداد استناد به مقالات، جایگاه نویسنده در مقاله و همکاری‌های مشترک انجام می شود و این فهرست با تاکید بر استنادها به مقالات، علاوه بر تعداد تولیدات علمی بر کیفیت مقالات تمرکز دارد.

دکتر میرهاشمی گفت: خوشبختانه در سه سال گذشته، تعداد پژوهشگران برتر پر استناد دانشگاه، افزایش یافته و امیدواریم با ادامه روند رو به رشد فعلی و حمایت مسوولان دانشگاه از پژوهشگران فعال، شاهد حضور تعداد بیشتری پژوهشگر برتر جهان از دانشگاه، در سال‌های آینده باشیم.