بندرعباس - ایرنا - علمای اهل سنت هرمزگان شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفتند و بر لزوم وحدت جهان اسلام برای ایستادگی در برابر دشمن غاصب تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، شماری از علمای اهل سنت هرمزگان با حضور در دفتر امام جمعه بندرعباس و دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله از سوی رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی، اظهار کردند: مسیر مقاومت قطعا ادامه خواهد داشت، زیرا بیداری امت اسلامی، دشمن را به جنون رسانده است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در این دیدار شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و اظهار کرد: جهان نظاره‌گر این است که سازمان‌های بین المللی هیچ حرکتی برای توقف این جنایت‌ها نمی‌کنند و این سازمان‌ها دیگر اعتباری ندارند.

شیخ یوسف جمالی افزود: اگر رشادت‌های فرماندهانی مانند سیدحسن نصرالله در کمک به مردم غزه نبود، شاید حجم جنایت‌های صهیونیست‌ها چند برابر می‌شد.

وی بیان کرد: نیاز ما در این شرایط حساس، حفظ انسجام و وحدت است تا دشمن غاصب جعلی را از سرزمین اسلامی بیرون کنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس یادآور شد: ایستادگی محور مقاومت در لبنان و فلسطین در یک سال گذشته به اندازه ۱۰۰ سال در جهان، بیداری و روشن‌گری ایجاد کرد.

سید حسن نصرالله، شهید امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار گفت: سیدحسن نصرالله، شهید امت اسلامی اعم از شیعه، سنی و حتی مسیحی‌های لبنان است که جان خود را در راه حمایت از غزه و آرمان فلسطین در طبق اخلاص گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده یادآورشد: صهیونیست‌ها به خیال خود بدنبال این هستند که با گرفتن رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت حرکت این جریان را متوقف کنند؛ اما بدانند این اتفاق نخواهد افتاد و این مهم را در ادامه راه شهیدان سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه شاهد بودیم.

وی بیان کرد: امروز بیشتر از هر چیز دیگری به وحدت امت اسلامی نیاز است تا به دور از رنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب همه یک صدا در برابر صهیونیسم یهودی و مسیحی بایستیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بدانند جانشین شهید سید حسن نصرالله نیز محکم در برابر رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد، تصریح کرد: دیری نخواهد گذشت که مردم مسلمان ثمره مقاومت در برابر دشمن را خواهند دید.

عبادی زاده اذعان کرد: در حرکت امت اسلامی فرقی بین شیعه و اهل سنت نیست و امیدواریم خداوند این مصیبت را به یک فرصت تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.