تهران - ایرنا - اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان گفت: شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله زخم هایی در قلب لبنانی ها بر جای گذاشت و جامعه جهانی باید برای توقف چرخه جنگ تلاش کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه المنار، «مار بشاره بطرس راعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان امروز در سخنرانی مذهبی خود در یکی از کلیساهای بیروت، لبنانی ها را به حفظ وحدت فرا خواند و افزود: لبنانی ها بهای سنگینی را برای خروج از پیمان ملی پرداخت کرده اند.

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان افزود: جامعه جهانی باید برای توقف چرخه جنگ، کشتار و ویرانی تلاش کند.

وی با بیان اینکه همه ما در جنگ، بازنده هستیم بنابراین ضروری است که به مذاکرات تکیه کنیم، افزود: امیدواریم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که جنگ را متوقف کند.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، شهید بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمن، حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.