مشهد-ایرنا-علمای شیعه و اهل تسنن خراسان رضوی روز یکشنبه در بیانیه‌های جداگانه ضمن محکوم کردن جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی شهادت سید حسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی آمده است: خبر شهادت مظلومانه فخر المجاهدین سید الاحرار جهان اسلام، سید حسن نصرالله(ره) که در حمله وحشیانه رژیم خبیث صهیونیستی، مورد ترور ناجوانمردانه واقع شد؛ موجبات تألم و تأثر امت اسلام شد، مجاهدی که بیش از ۳۰ سال در عرصه راهبری جریان مبارک حزب الله توانست این تشکیلات سیاسی معنوی را به نقطه ای الهام بخش برای عزت دنیای اسلام برساند؛ دیروز به خیل عظیم شهدای مقاومت پیوست و میهمان دوستان شفیق و شهید خود حاج قاسم و عماد مغنیه و شهید اسماعیل هنیه شد.

علیرضا جوانشیری اظهار کرد: دشمن زبون اسلام، رژیم ترور و کشتار و نتانیاهوی بزدل بداند موعد مرگ این رژیم جعلی فرارسیده و بزودی انتقام سخت سرداران و هم سنگران شیعه و سنی در خط مقاومت، این دشمن بشریت را در زباله دان تاریخ دفن خواهد کرد.

در این پیام آمده است: به طور یقین سید مقاومت به آرزوی دیرینه خود رسید و سعادتمند شد؛ اما به برکت این خون پاک و خون های به ناحق ریخته بیش از ۵۰ هزار نفر زن و کودک بیگناه فلسطینی و لبنانی امت اسلام، بیدار و متحد خواهد شد و روزگار این غده سرطانی و این رژیم سفاک را سیاه خواهد کرد. با این اتفاق تلخ روز شمار نابودی اسرائیل سرعت گرفت و به زودی جوانان شیعه و سنی، نماز وحدت و همدلی را در قدس شریف اقامه خواهند کرد.

امام جمعه تربت‌جام نیز در دل‌نوشته ‌ای به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله که در فضای مجازی منتشر شده، آورده است: سید حسن نصرالله همیشه از سنین نوجوانی تاکنون برای من یک قهرمان واقعی بود. طنین صدایش که ترکیبی از شجاعت و عقلانیت، جلوه نگاهش که دریایی از ایمانِ راستین و اراده پولادین و جهادِ بزرگش که حماسه شکوهمند عشق و ایثار و غیرت بود.

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: او از تبار عالمانی بود که فقه و دین و قرآن را نه در پستویِ انزوا که در متن مسئولیت اجتماعی خویش معنا و تفسیر کرد و عرفان و تقوی را در جهاد فی سبیل الله و در میدان مبارزه با پلیدترین موجودات زمین یعنی صهیونیست‌هایِ خبیث، جلوه‌گر ساخت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز در پیام خود اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله تمام عمر خود را صرف مبارزه با دشمن اول اسلام و یهود عنود کرده و در این راه دشمن صهیونیستی را از سرزمین لبنان اخراج کرد.

مولوی غلام نبی توکلی افزود: وی در جریان عملیات طوفان الاقصی همراهی کاملی با گروه های مقاومت در غزه داشت و هزینه های سنگینی از جمله آوارگی هزاران صهیونیست پلید از شمال اراضی اشغالی فلسطین بر اسرائیل وارد ساخت، تا اینکه فرمان ترور این فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی توسط نخست وزیر پلید رژیم اشغالگر قدس صادر شد.

اتاق فکر رژیم صهیونیستی از جنایت ها در غزه درس نگرفت

مدیریت حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد نیز در پیام خود با تسلیت شهادت شهید مقاومت آورده است: خبر شهادت سید مقاومت، اسوه ایثار و مبارزه، مظهر شجاعت و ایستادگی، سیدحسن نصرالله، همه مسلمانان را در سوگ و ماتم فروبرد. شهیدی که سربازانش اهل سنت رسول الله (ص)، اخلاقش پدرانه، هدفش پیامبرانه، و عملش مقتدرانه و پیامش وحدت و استقامت برای دفاع از اسلام و مسلمین بود و باعث شد تا اسرائیل برای کشتنش از ۸۵ تن بمب استفاده کند.

عبدالباری صالحی در این پیام آورده است: کشتار مردم بی دفاع در غزه و لبنان آن هم با بمب های چندین تنی، بار دیگر خوی وحشی گری و درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه جهانیان به نمایش گذاشت و از طرفی دیگر کوته‌نظری و سیاست ابلهانه و کودک کشی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند.

این پیام می افزاید: اتاق فکر حاکم بر رژیم صهیونیست، از جنگ یکساله و جنایتکارانه‌ خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دسته جمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر گذاشته و آن را از پای درآورد و اکنون نیز همان سیاست احمقانه را در لبنان به نمایش گذاشته است.

در این پیام آمده است: صهیونیست خونخوار بداند که بسیار کوچکتر از آن است که بتواند شالوده مستحکم حزب‌الله لبنان و حماس را از بین ببرد. زیرا همه‌ نیروی مسلمان و آزادیخواه جهان در کنار حزب‌الله و حماس بوده و از آنها پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خلفای راشدین محمود آباد تربت جام نیز در پیام خود با محکوم کردن این جنایت آورده است: شهادت اسوه مقاومت، مجاهد فرزانه و رزمنده دلاور، آیت‌الله شهید سید حسن نصرالله را به محضر رهبر فرزانه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، حزب‌الله سرافراز، رزمندگان محور مقاومت، امت اسلامی و همه آزادگان جهان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌ کنم.

مولوی مصطفی زیتونی افزود: بی تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن مسلمین است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون مطهر خویش دنبال کردند.

وی در این پیام اظهار کرد: در این لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز تاکید می‌کنیم که این حملات بر قدرت و صلابت محور مقاومت می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات ظالمانه، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد.

راه سید مقاومت می درخشد

مدیریت، مدرسین، طلاب و کارکنان حوزه علمیه جامعه الاحناف تایباد نیز در پیام تسلیت خود اظهار کردند: شهادت آن سترگ مرد، چون گوهری گران‌بها، بر پیشانی افتخارات ملت‌های آزادی‌خواه و ستمدیده خواهد درخشید و راهش همچون فانوسی فروزان، روشن‌کننده مسیر حق‌طلبان در آزادی قدس شریف خواهد بود. به طور یقین این خون پاک و مطهر، بذر بیداری و مقاومت را در دل‌ها آبیاری خواهد کرد و از هر قطره‌اش هزاران سرو استوار خواهد رویید.

در این پیام آمده است: حال که رهبر مقاومت به شهادت رسیده، گروههای مقاومت سرتاسر دنیا خود را آماده می کنند تا انتقام سخت از رژیم غاصب صهیونیستی و شخص جلاد نتانیاهو بگیرند. استکبار جهانی بداند خون پاک و مطهر شهدا، بذر بیداری و مقاومت را در دل های مسلمین و جمیع آزادی خواهان آبیاری خواهد کرد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پیام خود آورده است: در زمانه خاصی قرار داریم و اکنون همه دنیای توحید، آزادگی و عدالت‌خواهی در مقابل همه دنیای نیرنگ و ظلم و استثمار و غضب و نسل‌کشی قرار گرفته است.

حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم اظهار کرد: راه و وظیفه ما دانشگاهیان به‌عنوان راهبر فکری جامعه چیست؟ سیر و سلوک سید الشهدای مقاومت سید حسن نصراللّه چراغ راه در انجام این تکلیف مقدس است.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.