مشهد-ایرنا- اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای عصر امروز( یکشنبه) تا پایان وقت روز جاری در مشهد هشدار صادر کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کاهش کیفیت هوا و میدان دید در این شهرستان، از شهروندان درخواست می شود از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را تا پایان وقت امروز، هشتم مهر ماه جاری جدی بگیرند.

هادی موسی پور افزود: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد رو به رو خواهیم بود.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار مشهد بیان کرد: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

موسی پور اظهار کرد: پرهیز از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی مورد تاکید است، باید از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، منشأ این پدیده از سمت شمال غربی کشور و نیز جریانات جنوب شرقی کشور است.

این مسوول از تمامی خبرگزاری ها و رسانه های فعال در مشهد درخواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی این هشدار و توجه به جلب مشارکت عمومی در این زمینه اقدام کنند.