تهران - ایرنا - وضعیت بارشی کشور در هفت روز ابتدایی سال آبی جدید (ابتدای مهر ۱۴۰۳ تا آخر شهریور ۱۴۰۴) نشان از آن دارد که با رشد ۲۲۴ درصدی وارد این سال شده‌ایم اگر چه وضعیت سدهای مهم و بزرگ کشور در هفت روز ابتدای سال آبی جدید نشان از آن دارد که ورودی آب به آنها با کاهش ۲۷ درصدی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت بارش‌های کشور در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) مطلوب بوده است گرچه خشک‌ سال‌های مداوم اثرگذاری بارش‌ها در سال گذشته را چندان مناسب نکرد؛ اما در مجموع سال آبی با بارش‌های نسبتا خوب به اتمام رسید.

سال آبی جدید هم در حالی از ابتدای مهر امسال آغاز شده که وضعیت بارشی آن در هفت روز ابتدایی سال خوب به نظر می‌رسد.

گرچه پیش‌بینی‌ شده بود سال کم‌بارشی باشد؛ اما ابتدای سال وضع بارش نسبتاً خوب شده است؛ اما همچنان بسیاری از استان‌های کشور بارش نداشته‌اند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تا ۷ مهر) ۱.۱ میلیمتر شده است.

این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه درازمدت ۵۵ساله که ۹ دهم میلیمتر بارش داشته‌ایم رشد ۲۴ درصدی دارد.

همچنین میزان بارش‌های هفت روز ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته که سه دهم میلیمتر بارش بوده رشد ۲۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

درعین‌حال از مجموع استان‌های کشور ۲۸ استان بدون بارش بوده‌اند.

همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (یکشنبه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش ادامه خواهد داشت.

فردا (دوشنبه) در شرق گیلان، غرب مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود و از اواخر وقت سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت.