تهران-ایرنا- رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: حزب الله برای جنگ زمینی با صهیونیست‌ها لحظه شماری می‌کند چون در این جنگ دست برتر را دارد و قطعا آنها را پشیمان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با موضوع گرامی داشت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی بعدازظهر یکشنبه ۸ مهر در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار رمضان شریف رئیس این ستاد با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان به بیان وجوهی از شخصیت این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: ۳۰ سال فرصت کمی نیست برای سازماندهی سازمانی که بتواند اولین شکست را در حوزه نظامی به رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

وی افزود: اعراب در طول مدت این ۷۰ سال  همه با هم نتوانستند چنین شکستی به صهیونیست‌ها تحمیل کنند، اما به رهبری این مرد حکیم که مورد حمایت و علاقه همه طوایف و مردم لبنان بود این اتفاق افتاد. او بود که اسرائیل‌ها را از لبنان اخراج و اولین شکست را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد و فهماند که جاده آنها در حمله به پایتخت‌های اسلامی نمی تواند جاده یک طرفه‌ای باشد، و آنها باید هزینه آن را بپردازند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه بدون تردید اسرائیلی‌ها از سال‌های بسیار دور به دنبال ترور سیدحسن نصرالله بودند، اظهار کرد:  طبیعتا صهیونیست‌ها با مجموعه‌ای از ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند ترورهایی را انجام داده اند. ریشه رژیم صهیونیستی بر پایه ترور بوده است، البته همیشه راهکار رژیم ترور بوده است که بعد از طوفان الاقصی آمار آن افزایش پیدا کرد، اما ماهیت آن تغییر نکرده است.

حزب‌الله در جنگ زمینی دست برتر را دارد

سردار شریف تاکید کرد: برای جهان اسلام و مردم لبنان و محور مقاومت موضوع مهمی است و همه دنیا هم در حال رصد این است که بعد از ترور سید حسن نصرالله چه اتفاقی خواهد افتاد، اما شناختی که از نحوه عمل حزب الله داریم چه در دوران سید عباس موسوی و چه ۳۰ ساله پس از آن به ما می‌گوید که قطعا حزب الله قوی و موثرتر می شود و عملیاتی‌تر و میدانی‌تر عمل خواهند کرد و عزم و اراده آنها بر ادامه راه شهیدانشان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ساختار نظامی و امنیتی حزب الله اتفاق خاصی که صهیونیست ها بتوانند از آن استفاده کنند نخواهد افتاد، افزود: سازمان رزم حزب الله علی رغم اینکه برخی فرماندهانش ترور شده ساختار آنها در حوزه های پهپادی و جنگ زمینی نه تنها تضعیف نشده، بلکه کارآزموده تر شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: در رسانه ها فضاسازی می شود که اسرائیل در پی حمله زمینی است؛ حزب الله قطعا برای چنین امری لحظه شماری می‌کند چون در نبرد زمینی دست برتر را دارد و قطعا صهیونیست ها را پشیمان می‌کند.

مراسم گرامیداشت شهید نصرالله چهارشنبه برگزار می‌شود/ ساعت و مکان اعلام خواهد شد

سردار شریف در ادامه با اعلام اینکه هفتمین اجلاس «همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» ظرفیت خبری خوبی دارد که برای سالگرد عملیات طوفان الاقصی تدارک دیده شده است، گفت: باید یک مقدار تکریم و تجلیل از شهید سیدحسن نصرالله در آیتم‌های برنامه گنجانده شود.

وی افزود: تجمع ۱۵ هزار نفری دانش آموزان هم روز سه شنبه در میدان فلسطین برگزار می شود که برنامه قابل توجهی با رنگ و بوی حمایت جوانان و نوجوانان از فلسطین و لبنان خواهد بود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: پیشهاد می شود که برنامه اصلی مربوط به شهید سیدحسن نصرالله روز چهارشنبه که آخرین روز عزای عمومی در کشور است برگزار شود، در خصوص ساعت و مکان برنامه مشورت هایی خارج از این ستاد و شورا خواهد و اطلاع رسانی می شود.

فتحی شقاقی درباره سید حسن نصرالله چه گفته بود؟

در ادامه این جلسه همچنین ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران با تسلیت شهادت سید مقاومت به بیان تاثیرگذاری سید حسن نصرالله در جهان عرب پرداخت.

وی با مقایسه شخصیت سید حسن نصرالله و جمال عبدالناصر، تاکید کرد: هیچ کس در جهان عرب نتوانسته بود اینقدر تأثیرگذار باشد، در مقایسه با جمال عبدالناصر، حتی اسرائیلی‌ها هم اعتراف کردند که تأثیرگذاری سید حسن نصرالله بیشتر بود. به این دلیل که پروژه جمال عبدالناصر یک پروژه عربی بود و پس از مدتی تمام شد، اما پروژه سید حسن نصرالله یک پروژه اسلامی- عربی بود که تا الان هم ادامه دارد. به این دلیل بر بعد عربی- اسلامی و بین‌المللی ایشان تأکید می‌کنم. 

وی با بیان اینکه طبیعی است که ما در شهادت این شهید ضربه سختی خوردیم، گفت: کاری که باید انجام دهیم ادامه راه این شهید است. در تمام دنیا یک کلمه ایشان با صدها انعکاس تکرار می شود، یک جمله ایشان صدهابار تکرار می شود، و این به رغم تلاش‌ها صهیونیست‌ها است. 

نماینده جهاد اسلامی با بیان خاطره‌ای افزود: جناب فتحی شقاقی بنیانگذار فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جلسه معرفی سید حسن نصرالله به مرحوم رمضان عبدالله گفت اگر اجازه داده شود سید حسن نصرالله زنده بماند او «خمینی عرب» خواهد شد. 

ابوشریف در پایان پیشنهاد کرد: در کنار تشییع پیکر شهید نیلفروشان، تشییع نمادینی نیز برای شهید سید حسن نصرالله برگزار شود.