تهران بزرگ - ایرنا - رویداد فراتر از گفت وگو با موضوع بیم‌ها و امیدهای شرکت‌های ایرانی در حوزه منابع انسانی و توسعه آزمون‌های استخدامی با مشارکت برترین سازمان‌های بخش خصوصی کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی رویداد فراتر از گفت وگو روز یکشنبه با اشاره به اینکه تاکنون هفت دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی برگزار شده است، گفت: آبان ماه سال جاری نیز مرحله دیگری از این آزمون برگزار می‌شود.

روح الله گرگانی در خصوص رویکردهای این آزمون اظهار کرد: طی هفت سال گذشته جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف ایده‌ای به ذهن شان رسید تحت این موضوع که همانند سازمان‌های دولتی که آزمون استخدامی برگزار می‌کند، بخش خصوصی هم این امکان را فراهم کند.

وی اضافه کرد: با اخذ مجوزهای لازم این آزمون هفت دوره برگزار شد تا متخصصان کارجو بتوانند کار مرتبط با تخصص خود را راحت تر بیابند نقطه ثقل این آزمون این است که کارفرمایانی که دنبال نیروی کار هستند می‌توانند رزومه‌های خود اظهاری افراد را احراز کنند.

گرگانی در ادامه توضیحات خود با بیان این که آزمون هشتم، آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: در هفت سال گذشته بیشترین تعداد شرکت کنندگان از استان تهران بود بطور میانگین ۱۵۰ هزار نفر سالانه در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند که بیشترین افراد نیز دارای مدرک کارشناسی و بازه سنی غالب شرکت کنندگان بین ۱۹ تا ۳۰ سال بوده است.

به گفته دبیر علمی رویداد فراتر از گفت وگو، سال گذشته از دانشگاه‌های مختلف از جمله شریف، تهران، امیرکبیر و سایر دانشگاه‌های سرآمد در آزمون شرکت کننده داشتیم این افراد بیشتر از فارغ التحصیلان حسابداری، کامپیوتر، برق، عمران، شیمی، معماری، و حقوق هستند و برای کاریابی در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هشتمین آزمون امسال، در ۹ دسته برای ۲۳۴ شغل برگزار می‌شود در عین حال این امر به جذب و استخدام با کیفیت تر نیروی انسانی کمک کننده خواهد بود.

گرگانی افزود: شرکت‌ها به دبیرخانه برگزار کننده آزمون در رشته‌های مختلف مانند مالی، حقوقی و فنی مهندسی اعلام می‌کنند که به نیرو نیاز دارند و در ادامه جویندگان کار نیز با ثبت نام در سایت inre.ir در آزمون‌های عمومی و تخصصی به صورت آنلاین شرکت می‌کنند.

ایجاد فرصتی برابر برای کاریابی در سطح کشور

همچنین مشاور و مدرس منابع انسانی این رویداد نیز در نشست فراتر از گفت وگو، بیان کرد: سازمان‌های مسوولیت پذیر ادعا می‌کنند، فرصت‌های برابر به افراد می‌دهند رزومه‌ها نیز تقریبا بدون نام، سن و عکس غربالگری می‌شوند و مدعی ایجاد فرصت‌های برابر هستند.

محمدجواد ثابت افزود: در حوزه جذب و استخدام، خلق ارزش مشترک از جمله اهداف سازمان‌های خارجی است و در کشور ما هم نمونه‌های خوب خلق ارزش دیده می‌شود که باید افزایش پیدا کند، خلق ارزش بدین معناست که از افراد معلول، زندانیان آزاد شده و نمونه‌هایی از این دست در جذب نیرو بهره گرفته شود.