تهران- ایرنا- رئیس کمیته قوی‌ترین مردان از برنامه میزبانی مسابقات قوی‌ترین مردان جهانی با حضور ۱۰ ورزشکار برتر دنیا خبر داد که در اولین فرصت در ایران انجام می‌شود.

به گزازش ایرنا، رشته قوی‌ترین مردان با مسابقات مردان آهنین نه تنها برای همه مردم کشور شناخته شده است و به نوعی برای همه خاطره‌انگیز است. این رشته که پس از مدت‌ها به همت رئیس این کمیته موفق شد به صدا و سیما بازگردد و در ایام نوروز ۱۴۰۳ از رسانه ملی پخش شود، این بار فعالیت‌های خود را بیش از پیش جدی گرفته است.

پس از آنکه مسابقات مردان آهنین توانست با دور کردن حواشی و مشکلات به تلویزیون بازگردد، حالا محمود قراچورلو، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان، به دنبال آن است که بتواند زمان مناسبی را برای برگزاری مسابقات جهانی پیدا کند.

قراچورلو در خصوص این برنامه اظهار داشت: رایزنی‌های لازم را انجام دادیم ولی برخی مشکلات موجب شد، وقفه‌ای ایجاد کنیم تا بتوانیم ۱۰ نفر برتر جهان را به کشور بیاوریم. خارج از ایران خیلی راحت می‌توانستیم چنین کاری انجام دهیم ولی باید اقتدار ایران را به رخ بکشیم و برای چنین کاری برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به رکوردشکنی‌های ورزشکاران ایرانی عنوان کرد: ثبت رکوردهایی همچون بالاترین لیفت توسط پیمان ماهری‌پور یکی از آرزوهای من است اما این نکته حائز اهمیت است که باید بضاعت کمیته را نیز در نظر گرفت. از روز اول هیچ حمایت مالی و بودجه‌ای از جایی نگرفتیم و فقط با هزینه‌های شخصی و کمک قهرمانان و ورزشکاران توانستیم پیش برویم. اینکه تا امروز نتوانست روادید بگیرد تقصیر ما نبود ولی اگر اجازه بدهد در آینده هر کاری بتوانیم برای او انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته قوی‌ترین مردان عنوان کرد: ورزشکاران بسیار خوبی همچون رامین فرج‌نژاد و محمد عزت‌پور داریم ولی رضا قیطاسی به خاطر افتادگی و ادبی که دارد، پرچم‌دار پهلوانی در این رشته است. البته او اگر رکورد گوی جهان را هم بزند، چیزی به کوله‌بار افتخاراتش اضافه نمی‌شود زیرا قوی‌ترین مرد ایران جایگاه بسیار بالاتری دارد. با تمام احترام، رکورد گینس نمی‌تواند مثل کسب موفقیت ورزشکاران ما در مسابقات قوی‌ترین مردان، جایگاه داشته باشد.