تهران- ایرنا- رئیس انجمن موی‌تای ایران گفت: سومین دوره جام بین‌المللی ریاست جمهوری را بهمن به میزبانی تهران یا کیش برگزار خواهیم کرد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، نشست خبری انجمن‌ موی‌تای عصر امروز برگزار شد و طی آن جواد نصیری، رئیس این انجمن پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

وی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی گفت: در مسابقات جهانی جوانان در تایلند، یک طلا، هشت نقره و ۱۰ برنز کسب کردیم که چندین پله نسبت به دوره قبل صعود داشتیم. این یک جهش خوب است، چراکه فرصت چندانی هم برای آماده‌سازی تیم نبود.

نصیری بیان کرد: مسابقات جهانی، سطح فنی بالا و سنگینی داشت. کشورهایی که ورزش مطرحی دارند به تیم های نوجوانان و جوانان اهمیت زیادی می‌دهند. حتی مربیان، داوران و بازیکنان کشورهای مختلف نیز اذعان داشتند، سطح مسابقات بالاست. تایلند مهد موی‌تای جهان است و مربیان خود را به کشورهای مختلف فرستاده که تاثیر مثبتی در تیم‌ها داشته‌اند.

رئیس انجمن موی‌تای ادامه داد: برای چنین مسابقاتی باید چند روز زودتر اعزام شد تا شرایط بدنی ورزشکاران با آب و هوای میزبان هماهنگ شود، اما به دلیل مسائل مالی این مهم را نتوانستیم انجام‌ دهیم. قبل از اعزام با وزیر ورزش دیدار داشتیم که قول‌ مساعد داد تا به این رشته توجه شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو، روزانه برای ما ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد. باور کنید با شرایطی که ما داریم، کسب مدال خیلی سخت است. محکوم به پیروزی هستیم و تمام تلاش ما این است تا به موفقیت برسیم.

نصیری بیان کرد: انجمن موی‌تای اکنون در جایگاه خودش قرار گرفته و راهش‌ را در راستای اساسنامه ادامه می‌دهد. امیدوارم در ۶ ماه پایانی سال بتوانیم برنامه‌های متعددی که داریم را اجرا کنیم. کاپ آزاد آنتالیا را آذرماه در رده‌های سنی مختلف داریم که می‌خواهیم در آن شرکت کنیم.

رئیس انجمن موی‌تای گفت: بعد از رسمی شدن انجمن، کارهای حقوقی را انجام دادیم‌ و سپس پیکارهای کشوری را در ۲ بخش زنان و مردان برای حضور در ایندورگیمز برگزار کردیم. در نهایت ایندورگیمز برای چندمین بار لغو شد و میزبانی از تایلند گرفته و به عربستان داده شد.

وی توضیح داد: استقبالی که از مسابقات کشوری شد نشان می‌دهد موی‌تای‌ جای خود را در خانواده‌ها باز کرده است. هدف ما توسعه و پیشرفت است و ملزم هستیم تا انجمن را به موفقیت برسانیم. در گذشته و در رده سنی بزرگسالان، سکونشین مسابقات جهانی بودیم و می‌خواهیم به این موقعیت برگردیم.

وی گفت: با وزیر ورزش صحبت کردم و بهمن سومین دوره جام ریاست جمهوری را با شعار صلح و دوستی در تهران یا کیش برگزار خواهیم کرد. نسبت به ۲ دوره قبلی، مسابقات بانوان نیز برگزار خواهد شد. آمریکا، کانادا، نیوزلند، استرالیا، یونان، بوسنی، مصر و چند کشور دیگر از همین حالا اعلام آمادگی کرده‌اند.

نصیری در خصوص اینکه چرا اعزام‌های این انجمن با هزینه شخصی است، بیان داشت: همیشه اعزام‌های این رشته با هزینه شخصی بوده است. در گذشته خودم حامی مالی را جذب و به ورزشکاران کمک می‌کردم، اما اکنون با این شرایط مالی، نتوانستیم کمکی به بازیکنان داشته باشیم. واقعا بچه‌های ما مظلوم هستند. مطمئنم با درایت وزیر ورزش، شرایط ما تغییر خواهد کرد، چراکه اکنون برای اعزام‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: این ورزش در رویدادهای مهم جهان حضور دارد و حتی برای مسابقات نمایشی المپیک هم ۲ سهمیه گرفتیم که متاسفانه روادید صادر نشد. مطمئن باشید این رشته روزهای درخشانی را در صورت حمایت و تلاش خواهد داشت. باید بدانیم موی‌تای شانس زیادی برای حضور در المپیک دارد.

نصیری گفت: نمی‌دانم چرا برخی دوست ندارند موی‌تای موفق باشد! تا همین حد بدانید که خیلی علیه ما کار می‌کنند، اما با کمک وزارت ورزش به دنبال ارتقای جایگاه این رشته هستیم. مطمئن باشید با تلاش ما و حمایت مسئولان ورزش، موی‌تای‌ به بالاترین جایگاه خود می‌رسد.